وزیر نفت گفت: هزینه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به میزان تحقق درآمدهای نفتی تعیین شده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از خانه ملت، زنگنه در واکنش به انتقادات نسبت به تعیین سقف ۲.۳ میلیون بشکه نفت در روز در لایحه بودجه ۱۴۰۰، با توجه به مشکلات حوزه صادرات و تحریم‌ها و میزان […]

هزینه‌ها در لایحه بودجه متناسب با درآمدهای نفتی است

وزیر نفت گفت: هزینه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به میزان تحقق درآمدهای نفتی تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از خانه ملت، زنگنه در واکنش به انتقادات نسبت به تعیین سقف ۲.۳ میلیون بشکه نفت در روز در لایحه بودجه ۱۴۰۰، با توجه به مشکلات حوزه صادرات و تحریم‌ها و میزان فروش در سال جاری گفت: انتقاد نمایندگان نسبت به میزان تعیین شده نیست بلکه آن‌ها نگران این موضوع هستند که در صورت برداشته نشدن تحریم‌ها دولت چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد.

وی افزود: در صورت برطرف نشدن تحریم‌ها به روند عادی کار خود طبق گذشته ادامه می‌دهیم، البته در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده که اگر میزان فروش ۲.۳ میلیون بشکه نفت در روز تحقق پیدا نکرد، چه کاری انجام دهیم. من در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه محاسبات مجلس حضور یافته و به سوالات نمایندگان در این مورد پاسخ و مبنای تعیین رقم ۲ میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در روز را تشریح و اعلام کردم، چه پیش نیازهایی وجود دارد و کل تولید و میزان مصرف داخلی و صادرات چقدر است.

زنگنه

وزیر نفت تاکید کرد: هزینه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به میزان تحقق درآمدهای نفتی تعیین شده است.

این مقام مسئول درباره اینکه چرا رئیس جمهور با وجود مخالفت مجلس شورای اسلامی با تصمیم آقای روحانی برای فروش نفت در داخل به مردم، این موضوع را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ قرار داده است، گفت: رئیس جمهور بحث فروش نفت به مردم در داخل کشور را از طریق لایحه بودجه به مجلس ارائه کرده است تا در صورت تصویب بتواند اجازه فروش آن را داشته باشد و میزان آن هم براساس همان ۲.۳ میلیون بشکه نفت تعیین شده است.

زنگنه با اشاره به مخالفت قبلی مجلس با تصویب این موضوع در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی حق تصمیم‌گیری را دارد، ما هم با نمایندگان صحبت و تعامل می‌کنیم، بحث بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی کار یک یا دو روز نیست و ما تلاش می‌کنیم تا درباره این مسائل به یک نگاه واحد برسیم.

۲۲۳۲۲۳