ابراهیم اصغرزاده به روزنامه شرق گفت:گویا مانند اصل بقای انرژی، تندروی قرار نیست در کشور فروکش کند بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل می‌شود. الگوی تندروها برای ابتکارعمل در تقابل با آمریکا نوعی انقلابی‌گری ازمُدافتاده محافل چپِ جهان‌سومی است که در هراس‌افکنی و هیولاسازی از غرب برای امتیازستانی خلاصه می‌شود. خوش‌خیالی است اگر تصور […]

اصغرزاده:تندروی از بین نمی رود بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل می شود/اصلاح طلبان اگر دستشان بسته باشد،بهتر است گوشه ای بنشینند و نگاه کنند

ابراهیم اصغرزاده به روزنامه شرق گفت:گویا مانند اصل بقای انرژی، تندروی قرار نیست در کشور فروکش کند بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل می‌شود. الگوی تندروها برای ابتکارعمل در تقابل با آمریکا نوعی انقلابی‌گری ازمُدافتاده محافل چپِ جهان‌سومی است که در هراس‌افکنی و هیولاسازی از غرب برای امتیازستانی خلاصه می‌شود.

خوش‌خیالی است اگر تصور شود بایدن در شرایطی که از تأثیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران آگاه است و نیاز مبرم ما به برداشتن تحریم‌ها را به‌خوبی می‌شناسد، با توجه به مقاومت کنگره و لشکر ۵۰ میلیون ترامپیست، به‌راحتی قادر به برداشتن یا تعلیق تحریم‌ها شود.

مهم نیست چه جریانی در ایران ابتکار عمل بن‌بست‌شکنی و لغو تحریم‌های ظالمانه و ضدبشری را به دست گیرد، مهم این است که اقدام عملی فوری بدون فوت وقت صورت پذیرد. نه آنکه منتظر بمانیم تا دستی از غیب برون آید و کاری بکند.

این مایه از بی‌توجهی به منافع ملی و مصلحت کشور را نمی‌دانم از کجای انقلاب و قانون اساسی بیرون کشیده‌اند؟ طبعا اگر اصلاح‌طلبان دستشان برای حل مشکلات کشور بسته باشد، همان بهتر که گوشه‌ای بنشینند و میدان‌داری تندروها را نظاره کنند تا با حضور دست‌وپابسته و خنثی، توجیه‌گر وضع موجود و نسخه‌های دیکته‌شده آنان باشند. اما اگر بازگشت اصلاح‌طلبان به مصادر تصمیم‌گیری ممکن، مؤثر و معنادار باشد، اقدام آمریکا برای امنیتی‌سازی بین‌المللی مسائل ایران مثل دوره مذاکرات برجام یا زمان دولت اصلاحات ناکام خواهد ماند.

۲۳۳۰۲