جان لوکاره نویسنده رمان‌های جاسوسی و خالق آثار مشهوری چون «جاسوسی که از سردسیر آمد» در ۸۹ سالگی درگذشت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جان لوکاره از مشهورترین نویسندگان رمان‌هان ژانر تریلر و جاسوسی، یکشنبه ۲۳ آذر به دلیل مشکلات ریوی در ۸۹ سالگی چشم از جهان فروبست. او خالق رمان‌های پرفروشی چون «پیله‌ور، خیاط، سرباز، […]

 جان لوکاره درگذشت

جان لوکاره نویسنده رمان‌های جاسوسی و خالق آثار مشهوری چون «جاسوسی که از سردسیر آمد» در ۸۹ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جان لوکاره از مشهورترین نویسندگان رمان‌هان ژانر تریلر و جاسوسی، یکشنبه ۲۳ آذر به دلیل مشکلات ریوی در ۸۹ سالگی چشم از جهان فروبست.

او خالق رمان‌های پرفروشی چون «پیله‌ور، خیاط، سرباز، جاسوس»، «جاسوسی که از سردسیر آمد» و «مدیر شب» بود. گراهام گرین در توصیف «جاسوسی که از سردسیر آمد» گفته بود: «بهترین داستانی است که در عمرم خوانده‌ام.»

استفن کینگ نویسنده نامدار آمریکایی در رثای لوکاره نوشته است: «این سال وحشتناک یکی از بزرگان ادبیات را از ما گرفت.»

لوکاره فقط خالق داستان‌های جاسوسی نبود، او سال‌ها در این فضا نفس کشیده و کار کرده بود. او که سال ۱۹۳۱ در انگلستان به دنیا آمده بود، مدت‌ها در سرویس‌های اطلاعاتی این کشور مشغول‌ به کار بود.

بسیاری از داستان‌های لوکاره دستمایه ساخت آثار سینمایی با بازی بزرگانی چون ریچارد برتون، شون کانری، دایان کیتون و گری اولدمن شد. سال ۲۰۱۶ سریالی پرطرفدار با اقتباس از داستان «مدیر شب» با بازی تام هیدلستون و الیزابت دبیکی ساخته شد.

منبع: گاردین/ ۱۴ دسامبر

۲۴۱۲۴۱