ایرنا نوشت: بازیگر فیلم سینمایی «دوئل»، گفت: همه ما علاقه‌مندیم جشن یلدا را در کنار خانواده و بزرگترها با دورهمی برگزار کنیم؛ اما شرایط کرونایی کشور الزام می‌کند با همه خستگی و دلتنگی این جشن را هم بدون مهمانی بگذرانیم. سعید راد درباره ادامه رعایت کردن مردم برای مصون ماندن از کرونا، اظهار داشت: امیدوارم […]

سعید راد: همچنان کرونا را جدی نمی‌گیریم

ایرنا نوشت: بازیگر فیلم سینمایی «دوئل»، گفت: همه ما علاقه‌مندیم جشن یلدا را در کنار خانواده و بزرگترها با دورهمی برگزار کنیم؛ اما شرایط کرونایی کشور الزام می‌کند با همه خستگی و دلتنگی این جشن را هم بدون مهمانی بگذرانیم.

سعید راد درباره ادامه رعایت کردن مردم برای مصون ماندن از کرونا، اظهار داشت: امیدوارم مردم در جشن یلدا رعایت کنند و با پرهیز از مهمانی‌های شب یلدا مانع گسترش این ویروس خطرناک شوند. به نظر می‌رسد باید با کرونا تا مدت زیادی کنار بیاییم و خودمان رعایت کنیم چون مهمترین و موثرترین راهکار جلوگیری از این ویروس خود مراقبتی است.

بازیگر فیلم سینمایی دوئل (احمدرضا درویش، ۱۳۸۲) با بیان اینکه وای بر روزی که کشته شدن بیش از ۳۰۰ نفر از هموطنان‌مان برای ما عادی شود، افزود: یادمان نمی‌رود یک اتوبوس دچار حادثه می‌شد و نزدیک به ۲۰ نفر از مردم کشورمان فوت می‌کردند تا چند وقت غصه دار بودیم و حالا روزی به اندازه چند اتوبوس حادثه دیده، فوتی داریم و همچنان کرونا را جدی نمی‌گیریم.

وی فعالیت برخی مردم به دلیل مشکلات اقتصادی را قابل توجیه دانست و گفت: اما دورهمی‌ها و مهمانی‌ها در این روزهای کرونایی واقعاً قابل توجیه نیست.

بازیگر فیلم سینمایی عقاب‌ها (ساموئل خاچیکیان، ۱۳۶۳)، به جشن یلدا که به زودی فرا می‌رسد اشاره کرد، آن از جشن‌های شیرین ایرانیان دانست و توضیح داد: قطعاً همه ما علاقمندیم این روز را در کنار بزرگترها و در مهمانی باشیم، اما شرایط کرونایی کشور الزام می‌کند با همه خستگی و دلتنگی این جشن را هم بدون مهمانی بگذرانیم.

بازیگر مجموعه دل (منوچهر هادی، ۱۳۹۹) با بیان اینکه هر کسی به دلایلی مجبور به فعالیت و کارکردن در این شرایط سخت کرونایی است، افزود: بنده هم برای ضبط یک سریال عازم رشت هستم برای اینکه سریال باید ساخته شود تا مردم در حال رعایت در منزل بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند اما تمام شیوه‌نامه‌ها را با دقت رعایت می‌کنیم تا علاوه بر آسیب ندیدن خودمان به دیگران هم با انتقال کرونا آسیبی وارد نکنیم.

راد افزود: بنده از سوار شدن در هواپیما گرفته تا ماشین، سر صحنه فیلمبرداری و محل اسکان به دقت رعایت می‌کنم و در زمانی که کار هم ندارم سعی کرده‌ام جز در شرایط اضطراری از منزل خارج نشوم.

بازیگر فیلم سینمایی عبور از میدان مین (عبور از میدان مین، ۱۳۶۲) افزود: اگر مردم رعایت نکنند به نظرم راهی برای دولت نمی‌ماند که دستورالعمل‌ها را سخت‌تر و جدیدتر کند. امیدوارم جشن یلدا با کمترین مهمانی و دورهمی برگزار شود و خانواده‌ای هم دیگر داغ‌دار نشود و زودتر همه مردم ایران و جهان از شر این ویروس خلاص شویم.

۲۴۱۲۴۱