مهر نوشت: گیتی ساعتچی بازیگر سریال «معمای شاه» به بهانه بازپخش این سریال از علاقه‌اش به آثار تاریخی سخن گفت. گیتی ساعتچی بازیگر «معمای شاه» درباره بازی خود در این سریال بیان کرد: بازی من نزدیک به ۲ سال در سریال طول کشید که بیشتر بازی‌ام هم در کاخ‌های گلستان و سعدآباد بود. وی درباره […]

بازیگر «معمای شاه»: پس از پایان کار در بیمارستان بستری شدم

مهر نوشت: گیتی ساعتچی بازیگر سریال «معمای شاه» به بهانه بازپخش این سریال از علاقه‌اش به آثار تاریخی سخن گفت.

گیتی ساعتچی بازیگر «معمای شاه» درباره بازی خود در این سریال بیان کرد: بازی من نزدیک به ۲ سال در سریال طول کشید که بیشتر بازی‌ام هم در کاخ‌های گلستان و سعدآباد بود.

وی درباره این شخصیت اظهار کرد: برخی از ویژگی‌های این شخصیت را خیلی دوست داشتم و برایم جذاب بود، از جمله مقتدر بودن او را. من برای ایفای نقش تاج‌الملوک خیلی زحمت کشیدم و واقعاً برای دو سال درگیر این نقش و شخصیت بودم. خیلی هم روی بازی‌ام حساسیت داشتم. سعی کردم به تمام جزئیات توجه کنم. آنقدر برای نقش تاج‌الملوک انرژی و توان گذاشتم که مدتی پس از پایان بازی در معمای شاه در بیمارستان بستری شدم. به همین دلیل، این نقش را خیلی دوست دارم و به نوعی نقش محبوبم است.

این بازیگر درباره اقتدار نقش تاج‌الملوک عنوان کرد: من در زندگی شخصی خودم هم انسان به نسبت مقتدری هستم. به نظرم اقتدار باعث می‌شود که انسان بتواند به حقوق خودش برسد. در مدت دو سالی که مشغول بازی در سریال «معمای شاه» بودم، سعی کردم این اقتدار و محکم بودن تاج‌الملوک در نوع بازی‌ام دیده شود. در سریال می‌بینیم که تاج‌الملوک حتی روی محمدرضا که شاه بوده هم نفوذ زیادی داشته و به قول معروف، حرفش خریدار داشته است.

وی درباره علاقه‌اش به حوزه تاریخ و سریال‌های این چنینی بیان کرد: با اینکه همیشه به این ژانر علاقه داشته‌ام اما «معمای شاه» اولین حضورم در آثار تاریخی است. تا پیش از این سریال قسمت نشده بود که در فیلم و سریال تاریخی بازی کنم. به نظرم با این آثار می‌توان مردم و به خصوص جوانان را با تاریخ کشور آشنا کرد. نسل جوان ما حق دارد که بداند چه اتفاقاتی در تاریخ معاصر کشور رخ داده و چه بر سر مردم رفته است. سریال «معمای شاه» هم دقیقاً با این هدف ساخته شده است.

ساعتچی درباره دلایل کم کاری خود در حوزه بازیگری نیز اظهار کرد: نقش‌های خوبی پیشنهاد نمی‌شود و همه نقش‌های پیشنهادی خنثی و یکنواخت هستند. در این شرایط ترجیح می‌دهم کمتر کار کنم اما دهه‌ها سابقه فعالیت و اعتبارم زیر سوال نرود.

۲۴۱۲۴۱