یکی از دغدغه‌های مسئولین نظافت در سازمان‌های مختلف، انتخاب بهترین نوع دستگاه‌های نظافت صنعتی همچون انواع زمین شوی صنعتی، انواع اسکرابر و… با توجه به نیازهای مجموعه مورد نظرشان است. اما رفع این دغدغه جز با کسب اطلاع از تمامی ویژگی‌های دستگاه‌های مذکور ممکن نیست. در همین راستا با مهندس محمد قهرمانی و مجتبی میرمبینی […]

نحوه انتخاب مناسب‌ترین دستگاه‌های نظافت صنعتی

یکی از دغدغه‌های مسئولین نظافت در سازمان‌های مختلف، انتخاب بهترین نوع دستگاه‌های نظافت صنعتی همچون انواع زمین شوی صنعتی، انواع اسکرابر و… با توجه به نیازهای مجموعه مورد نظرشان است. اما رفع این دغدغه جز با کسب اطلاع از تمامی ویژگی‌های دستگاه‌های مذکور ممکن نیست.

در همین راستا با مهندس محمد قهرمانی و مجتبی میرمبینی دو تن از کارشناسان باتجربه در زمینه مشاوره و فروش دستگاه‌های نظافت صنعتی که هر یک بیش از ۱۵ سال تجربه مفید در این زمینه داشته و از طریق شرکت نوین پاک پاسخگوی نیاز صاحبان صنایع به این دستگاه‌ها هستند، گفتگوی مختصری داشتیم تا از تجربیات حرفه‌ای ایشان برخوردار شویم.

– جناب مهندس میرمبینی ممکن است انواع دستگاه‌های نظافت صنعتی موجود در بازار را به طور خلاصه به ما معرفی کنید؟

بطور کلی تجهیزات نظافت صنعتی شامل دستگاه‌های اسکرابر یا زمین شوی صنعتی، بخار شوی صنعتی، سوییپر یا جاروی محوطه، مکنده یا جاروی آب و خاک یا پلنت، واترجت یا کارواش صنعتی، پولیشر، موکت شوی یا فرش شور هستند که هر کدام از این دستگاه‌ها نیز دارای مدل‌های مختلف هستند. به طور مثال، زمین شوی صنعتی اسکرابر در مدل‌های زمین شوی صنعتی سرنشین دار و زمین شوی صنعتی دستی موجود می‌باشد. در بین مکنده های آب و خاک نیز مدل‌های متفاوتی با قدرت موتورهای متنوع موجود است. دستگاه‌های سوییپر که در بازار با نام‌های جاروی محوطه و یا جاروی نظافت خشک شناخته می‌شوند نیز دارای مدل‌های سرنشین دار و مدل‌های دستی هستند. واترجت یا کارواش هم با توجه به بار و دبی خروجی آب در مدل های مختلفی عرضه می‌شود.

– از کجا بفهمیم کدام یک از دستگاه‌های مذکور برای نظافت صنعتی یک مجموعه مناسب‌تر است؟

از آنجایی که انتخاب بهترین دستگاه نیاز به مد نظر قرار دادن گزینه‌های مختلف دارد، برای آسانی کار و انتخاب اصولی و حرفه‌ای مجموعه‌هایی که مایل به تهیه این دستگاه‌ها هستند، کارشناسان و مشاوران باتجربه مجموعه نوین پاک اول از فضای مورد نظر بازدید کرده، و سپس با در نظر گرفتن خواسته و بودجه مشتری، بهترین دستگاه را به او معرفی می‌کنند. ما سپس دستگاه مورد نظر را به صورت رایگان به محل مورد نظر برده و به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می‌دهیم تا مشتری از انتخاب خود مطمئن شود. برای مثال برای نظافت کف، پس از بازدید کارشناسان از محل، مدلی از دستگاه زمین شوی صنعتی که می‌تواند در آن محیط به بهترین شکل کار کند را به محل می‌بریم تا مشتری به طور عملی کارایی دستگاه زمین شوی صنعتی مذکور را در محل خود مشاهده کند. همینطور برای نظافت دیوارها، آسانسور و… نیز، کارشناسان شرکت نوین پاک مدل مناسب بخارشوی صنعتی را به محل برده و تست آزمایشی برای مشتری انجام می‌دهند. یا اگر بحث نظافت فضای باز یا فضایی بزرگ مطرح باشد که فقط نیاز به برداشت گرد و خاک و زباله دارد، دستگاه سوییپر یا جاروی محوطه پیشنهاد و توسط کارشناسان در محل مشتری آزمایش می‌شود.

– گویا از بین دستگاه‌هایی که نام بردید زمین شوی صنعتی اسکرابر یکی از پرمخاطب‌ترین دستگاه‌هاست. چه چیزی باعث محبوبیت بیشتر اسکرابر از بین دیگر دستگاه‌ها شده است؟

بله همینطور است، زیرا بیشترین فضای نظافتی در هر مجموعه را کف آن دربرمی‌گیرد. در نظافت سنتی، پرسنل خدماتی با استفاده از تی نظافت را انجام می‌دهند و به دلیل اینکه تی نمی‌تواند آلودگی را کاملاً از روی سطح برداشته و به طور کامل کف را خشک کند از لحاظ بهداشتی و امنیتی مناسب نیست، زیرا عابران را با خطر سرخوردن مواجه می‌کند. پرسنل خدماتی نیز به دلیل استفاده از تی و سختی کار پس از مدتی دارای ناراحتی‌های جبران‌ناپذیر جسمی می‌شوند. ولی با استفاده از دستگاه‌های کف شوی صنعتی یا اسکرابر که شستشو و جمع آوری آب آلوده و خشک کنی را به صورت همزمان انجام می‌دهد، همه آلودگی به طور کلی از روی سطح برداشته شده و کف محیط در همان لحظه‌ خشک می‌شود، و اپراتور نیز بدون کوچکترین زحمت با هدایت دستگاه فضا را به صورت استاندارد و در کمترین زمان ممکن نظافت می‌کند. به همین دلیل دستگاه اسکرابر دارای محبوبیت بالایی در تمام مجموعه‌هاست.

– جناب آقای قهرمانی در هنگام خرید دستگاه‌های نظافت صنعتی باید به چه مواردی توجه کرد؟

در واقع بسته به مساحت و نقشه فضا می‌توان دستگاه زمین شوی صنعتی یا کف شوی صنعتی مد نظر را انتخاب کرد و موارد ذکر شده از مواردی هستند که کارشناسان نوین پاک برای پیشنهاد دستگاه نظافت صنعتی به مشتریان خود مد نظر قرار می‌دهند. برای مثال اگر فضای نظافت بزرگ و یکپارچه باشد می‌توان از دستگاه اسکرابر یا زمین شوی سرنشین‌دار استفاده کرد یا در فضاهایی که موانع وجود دارد یا فضاهای به نسبت کوچک‌تر، می‌توان از دستگاه‌های زمین شوی دستی استفاده کرد. به طور کلی در مجموعه نوین پاک دستگاه‌های زمین شوی از لیتراژ ۱۰ لیتر تا ۳۵۰ لیتر موجود است، و به همین خاطر هر مجموعه بسته به نیاز خود می‌تواند یکی از انواع دستگاه اسکرابر را انتخاب کند.

– مجموعه‌های مختلف چگونه باید بهترین دستگاه نظافت صنعتی را انتخاب کنند؟

مجموعه‌های بسیاری به خاطر آشنا نبودن با متخصصین این امر از شرکت‌های نامطمئن خرید می‌کنند و با خدمات پس از فروش نامناسب یا کیفیت پایین دستگاه‌ها مواجه می‌شوند. دستگاه‌ها باید از شرکت‌هایی خریداری شوند که سابقه کاری شفاف داشته و بابت کیفیت و خدمات پس از فروش به مشتری خود ضمانت می‌دهند. مجموعه نوین پاک سال‌ها با بیشترین طیف از مجموعه‌های صنعتی، درمانی، تجاری، اداری و ارگان‌ها همکاری داشته است که رضایتمندی مشتریان گذشته ما می‌تواند مهر تاییدی بر ادعای ما باشد. ما در مجموعه نوین پاک از ابتدای کار کارشناسی تا انتخاب دستگاه و خرید و حتی تا سالیان بعد از خرید در کنار مشتری خود هستیم و همواره سعی کرده ایم که بالاترین میزان رضایت مشتریان را جلب کنیم.

– آیا شما می‌توانید برای تهیه این دستگاه‌ها به مجموعه‌های مختلف به صورت اختصاصی و حرفه‌ای نیز مشاوره بدهید؟

بله. عزیزانی که نیازمند مشاوره رایگان در زمینه انتخاب انواع دستگاه‌های نظافت صنعتی همچون اسکرابر زمین شوی صنعتی یا انواع کف شوی صنعتی هستند، می‌توانند با تماس با شماره تلفن‌های مجموعه نوین پاک یعنی ۸۶۱۲۲۸۷۲ – ۸۶۱۲۰۳۸۸ – ۸۶۱۲۲۳۹۳ – ۸۶۱۲۲۷۱۰ – ۰۹۱۲۵۱۴۸۷۸۲ – ۰۹۱۲۱۱۹۱۲۰۲ و یا مراجعه حضوری به دفتر نوین پاک به آدرس تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان سرافراز، کوچه ۵، پلاک ۱۲، واحد ۱۴ هر سوالی درباره دستگاه‌های نظافت صنعتی دارند از ما بپرسند. ما در وبسایت شرکت نوین پاک به آدرس www.novinpak.com نیز انواع دستگاه‌های نظافت صنعتی را معرفی کرده‌ایم. با این حال برای مشاوره رایگان از طریق شماره‌هایی که خدمتتان عرض کردم نیز پاسخگوی سوالات عزیزان هستیم.

۲۱۲۱