سیاسی/ بین الملل وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۳ تن از اعضای گروه طالبان در استان های قندهار و غزنی کشته شدند. وزارت دفاع افغانستان امروز دوشنبه در اطلاعیه ای نوشت که ۶۵ عضو گروه طالبان در حملات روز گذشته این گروه در شهرستان های «پنجوایی»، «ارغنداب» و «شاه ولی […]

سیاسی/ بین الملل 5fd71412a6676_2020-12-14_10-58 وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۳ تن از اعضای گروه طالبان در استان های قندهار و غزنی کشته شدند.

وزارت دفاع افغانستان امروز دوشنبه در اطلاعیه ای نوشت که ۶۵ عضو گروه طالبان در حملات روز گذشته این گروه در شهرستان های «پنجوایی»، «ارغنداب» و «شاه ولی کوت» کشته شدند.

براساس این اطلاعیه، در این درگیری مقدار زیادی مهمات و سلاح گروه طالبان بدست نیروهای ارتش افغانستان افتاد و در این درگیری شکست خوردند.

وزارت دفاع افغانستان همچنین در اطلاعیه جداگانه ای اعلام کرده است که در منطقه «ملانوح» در شهرستان قره باغ استان غزنی که طالبان به نیروهای ارتش حمله کردند، ۱۸ عضو این گروه کشته و ۱۲ تن دیگر هم زخمی شدند.

در اطلاعیه آمده است که نیروهای ارتش در این درگیری توسط جنگنده های هوایی ارتش مورد حمایت قرار داشتند که طی آن تلفاتی به طالبان وارد شد و ۱۲ دستگاه وسیله نقلیه موتوری آنها نیز منهدم شد.

وزارت دفاع افغانستان به تلفات نیروهای ارتش در این حملات طالبان اشاره ای نکرده است.

افغانستان طی ماه های اخیر شاهد درگیری های شدید در حدود بیش از ۲۴ استان این کشور بوده و شدت حملات باعث شده است که هواپیماهای جنگی آمریکا نیز در حمایت از نیروهای افغان وارد صحنه جنگ شوند.

.
.
منبع : خبرفوری