سیاسی/ بین الملل رئیس جمهور آمریکا از لغو یک حکم دولتی برای واکسینه کردن مقام‌های ارشد دولت در برابر ویروس کووید-۱۹ خبر داد. دونالد ترامپ این موضوع را ساعاتی بعد از آن اعلام کرد که دولتش تایید کرد، بر طبق تداوم برنامه‌های دولت فدرال تا چند روز دیگر به مقامهای ارشد آمریکایی شامل برخی دستیاران […]

سیاسی/ بین الملل 5fd70d7b1e5b2_5fd70d7b1e5b4 رئیس جمهور آمریکا از لغو یک حکم دولتی برای واکسینه کردن مقام‌های ارشد دولت در برابر ویروس کووید-۱۹ خبر داد.

دونالد ترامپ این موضوع را ساعاتی بعد از آن اعلام کرد که دولتش تایید کرد، بر طبق تداوم برنامه‌های دولت فدرال تا چند روز دیگر به مقامهای ارشد آمریکایی شامل برخی دستیاران کاخ سفید که نزدیک به ترامپ و معاونش مایک پنس کار می‌کنند، واکسن کروناویروس ارائه خواهد شد.

دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: "افرادی که در کاخ سفید کار می کنند باید واکسن را تا حدی در اواخر برنامه دریافت کنند مگر آنکه ضرورت خاصی وجود داشته باشد." ترامپ در ادامه این توئیت گفت: "من خواسته‌ام که این تغییر اعمال شود. من برای دریافت واکسن برنامه ریزی نکرده‌ام اما مشتاق به انجام آن در زمانی مناسب هستم."

به گفته دو منبع آگاه هنوز ابعاد برنامه واکسیناسیون و یا تاثیر توئیت ترامپ بر تلاشهای دولت برای محافظت از رهبران ارشد مشخص نیست.

انتشار اخبار دریافت زودهنگام واکسن کووید-۱۹ توسط کارکنان کاخ سفید موجب برانگیخته شدن انتقادها در شبکه‌های اجتماعی شد. ترامپ و دستیارانش مکررا به دستورالعملهای مقابله با شیوع کووید-۱۹ که از سوی دولتش منتشر شده‌اند، بی اعتنایی کرده‌اند از جمله میزبانی از مهمانی‌های بزرگ در تعطیلات در ماه دسامبر که در آنها شرکت کنندگان بدون ماسک حضور یافتند.

مقامها اوایل روز یکشنبه گفتند که دوزهای واکسن کرونای شرکت فایزر که جدیدا تایید شده در اختیار کسانی که نزدیک به رهبران ارشد کشور کار کنند قرار خواهد گرفت. آنها گفتند، هدف از این اقدام جلوگیری از شیوع بیشتر کووید-۱۹ در کاخ سفید و دیگر تاسیسات مهم است. ترامپ در ماه اکتبر به دنبال ابتلا به این ویروس برای مدت سه روز دربیمارستان بستری شد.

.
.
منبع : خبرفوری