چاپ سه بعدی یا ۳D Print یکی از بهترین روشها برای تولید سریع نمونه های اولیه، مهندسی معکوس و موارد دیگر محسوب می شود. این فناوری به تسریع فعالیت های کارشناسان صنعتی، علاقه‌مندان و هنرمندان کمک می رساند و خلاقیت را برمی‌انگیزاند. برای بسیاری از ما که در خانه یا محل کار خود پرینت۳بعدی انجام […]

بهترین سرویس های آنلاین خدمات پرینت سه بعدی

چاپ سه بعدی یا ۳D Print یکی از بهترین روشها برای تولید سریع نمونه های اولیه، مهندسی معکوس و موارد دیگر محسوب می شود. این فناوری به تسریع فعالیت های کارشناسان صنعتی، علاقه‌مندان و هنرمندان کمک می رساند و خلاقیت را برمی‌انگیزاند.

برای بسیاری از ما که در خانه یا محل کار خود پرینت۳بعدی انجام می دهیم، چاپگرهای سه بعدی رومیزی و سایر پرینترهای کوچک که اغلب حجم ساخت حدود ۲۰۰x200x250 میلیمتر یا کمی بیشتر را دارند کفایت می کند. اما گاهی اوقات باید چیز بزرگ تری را چاپ کنید که البته نمی تواند به بخش های مجزا تقسیم ، پرینت و دوباره بهم متصل شود؛یعنی مجبورید قطعه را یکپارچه پرینت شود.

پس بد نیست بدانید که پرینترهای سه بعدی بزرگ تری هم در دسترس هستند و شما دو راهکار دارید:

به دنبال خرید دستگاهی با حجم ساخت ۵۰۰x500x600 میلیمتر یا سایز بزرگتر بروید یا اگر هزینه خرید چنین پرینتری مقدور نباشد؟ خب، اینجاست که شرکتهای خدمات پرینت سه بعدی وارد می شوند؛ پس به خواندن مقاله‌ ما ادامه دهید!

در این مقاله، نکات مرتبط با پرینت سه بعدی و شرکتهای خدمات پرینت سه بعدی را که در حجم بزرگ سرویس دهی میکنند را بررسی می کنیم.

برای پرینت سه بعدی چه مواردی را در نظر بگیریم؟

پیش از مقایسۀ خدمات ۳D Print ، بد نیست میزان بودجه استفادۀ از این خدمات و ابعاد مدلهایتان را در نظر بگیرید. اگر می خواهید مرتباً از خدمات چاپ سه بعدی استفاده کنید یا فایلهای شما قابلیت طراحی مجدد در قالب اجزای کوچک تر را دارند، بهتر است هزینه را تخمین بزنید و شاید بهتر باشد که خودتان دستگاه را تهیه کنید (اگر خودتان دستگاه بخرید فقط پول متریال میدهید و ابتکار عمل بیشتری هم دارید).

اگر استفاده از خدمات چاپ به صرفه تر است، باید چند نکته را در نظر بگیرید:

· حداکثر سایز: بیشترین سایز پرینتی که سرویس خدماتی ارائه می دهد چقدر است؟

· تکنولوژی: چه فناوری ها و خدمات اضافی ارائه می شوند؟

· محدودۀ پوشش‌دهی: از کجا میتوان به این سرویس دسترسی پیدا کرد؟

· مشاوره: قبل از چاپ حتما هدف از ساخت قطعه را مطرح کنید.

· فرمت: برای خدمات پرینت بهترین فرمت STL میباشد.

· سازگاری: فایل سه بعدی نرم افزارهای مدلسازی هنری مثل ۳DMax باید برای پرینت سه بعدی بهینه شوند تا از خطای پرینت جلوگیری شود.

· اجرت خدمات: هزینه چاپ سه بعدی در ایران بر اساس زمان پرینت میباشد (مثلا ده ساعت زمان چاپ قطعه شما به ازای هر ساعت ۲۵ هزار تومان- هزینه مدلسازی یا اسکن قبل از پرینت جداگانه میباشد).

با در نظر داشتن این موارد، ما چند سرویس چاپ سه بعدی در مقیاس بزرگ را فهرست کرده‌ایم.

۱٫ ۳DPE:

شرکت ایرانی توسعه گران بعد سوم ، امکان خدمات دهی حوزه مدلسازی سه بعدی، اسکن و چاپ با متریال ترموپلاستیک را برای کاربران ایرانی فراهم نموده است. مزیت آن در تخفیف همیشگی برای تمامی کاربران و سایزهای بزرگ پرینت میباشد.

ارسال درخواست خدمات پرینت سه بعدی۳DPE

۲٫ Parsian3D: یکی دیگر از شرکتهای خدماتی ایرانی چاپ سه بعدی است.

۳٫ ۳DFast: ارائه دهنده ایرانی خدمات پرینت سه بعدی میباشد.

شرکتهای ایرانی دیگری نیز وجود دارند ولی ما این سه مورد که از همه محبوبتر هستند را آوردیم . خودتان میتوانید در اینترنت موارد بیشتر را جستجو کنید.

اکنون شرکتهای معروف خارجی حوزه ۳D Print را معرفی میکنیم:

http://pezhvakepayam.com/wp-content/uploads/3d-systems-has-several-technologies-to-choose-from-3d-systems-200723_download.jpg

۴٫ Craftcloud:

این مرکز چند منظوره چاپ سه بعدی که مربوط به وبسایت All3DP است، به شما امکان می دهد که مدل های سه بعدی خود را بارگذاری کرده و خدمات مختلف را مقایسه کنید.

برخلاف سایر سرویسها، Craftcloud امکان دسترسی فوری به لیست طولانی از شرکت های خدماتی را فراهم می کند که همگی مطمئن و حرفه ای هستند. به این ترتیب، می توانید سازنده ای متناسب با بودجه، زمان و نیازهای خاص خود را انتخاب کنید. محل تولید، مدت زمان لازم و جزئیات هزینه به شما ارائه می شود.

روند کار ساده است. برای شروع به وبسایت Craftcloud بروید. پس از بارگذاری فایل می توانید متریال مورد نظرتان را از لیست انتخاب کنید. اگر در این مورد مطمئن نیستید، راهنمایی برای تصمیم گیری وجود دارد.

بسته به متریالی که انتخاب می کنید، در مرحلۀ بعد می توانید در مورد پرداخت نهایی، رنگ و اینفیل تصمیم بگیرید. در هر مرحله هزینه ها و گزینه های اضافه شده نشان داده می شوند. پس از پایان تصمیم گیری، باید خدمات چاپ خود را انتخاب کنید. می توانید قیمت ها و زمان ساخت را مقایسه کنید و حتی زمان فرایند سریع تر یا استاندارد را برگزینید.

craftcloud3d.com

۵٫ ۳D Systems

شرکت ۳D Systems سابقه ای طولانی در صنعت چاپ سه بعدی دارد و برخی پیشرفت ها را در این زمینه رقم زده است. در حالی که ۳D Systems کار خود را با چاپگرهای SLA آغاز کرد، خدمات آنها DMLS، SLS و چاپ ColorJet را هم در بر می گیرد. با استفاده از دستگاه های SLA می توانید قطعاتی با طول ۱٫۵ متر را چاپ کنید. آنها همچنین خدمات نمونه سازی سریع را ارئه می دهند که به واسطۀ آن می توانید طرح های ذهنی خود را در کمترین زمان به تولید در حجم کم تبدیل کنید.

برای شروع باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و مدل خود را در قالب فرمت STL یا OBJ بارگذاری کنید. پس از بارگذاری می توانید فناوری چاپ سه بعدی را انتخاب کنید.

اگر متریال پلاستیک مورد نظرتان باشد، گزینه‌های مانند رزین، ABS و نایلون در دسترس هستند و چندین گزینه آلیاژ فلز هم موجود است. همچنین می توانید تمام گزینه را انتخاب کنید.

حداکثر سایز پرینت: پرینترهای SLA می توانند تا طول ۱٫۵ متر چاپ کنند.

· تکنولوژی های موجود: SLA, SLS, DMLS, ColorJet

· محدودۀ پوشش‌دهی: جهانی

۳dsystems.com

۶٫ Xometry

سرویس Xometry در سال ۲۰۱۳ با خدمات مظنۀ قیمت کار خود را آغاز کرد. اکنون آنها به شرکتی تبدیل شده اند که خدمات چاپ سه بعدی رقابتی و همچنین گزینه هایی برای ماشینکاری CNC و قالب‌ گیری تزریقی ارائه می دهند.

· حداکثر سایز پرینت: پرینترهای FDM می توانند حجم ۰٫۵ x 1 x 1 متر تولید کنند.

· تکنولوژی های موجود: FDM, SLA, SLS, MJF, DMLS, Polyjet, Carbon DLS

· محدودۀ پوشش‌دهی: جهانی

xometry.com

۷٫ ۳D Hubs

این سرویس در روزهای ابتدایی خود محفلی برای به اشتراک گذاری چاپ بود و افراد نیازمند به چاپ می توانستند با صاحبان پرینتر سه بعدی ارتباط برقرار کنند. اکنون، خدمات آنها بسته تر شده و از طریق فهرستی از شرکای خصوصی‌شان تخمین قیمت را به کاربر ارائه می دهند. این سرویس کیفیت چاپ و پشتیبانی عالی را برای شما تضمین می کند. خدمات آنها شامل انواع فناوری های چاپی- از جمله مقیاس بزرگ- فرز CNC و قالب گیری تزریقی می شود.

سرویس ۳D Hubs از پرینترهای صنعتی بهره می برد، از جمله Binder Jetting که توانایی تولید تا ۱٫۸ متر را داراست. آنها همچنین چاپ SLA را تا ۱٫۵ متر پشتیبانی می کنند.

· حداکثر سایز پرینت: پرینترهای Binder Jet تا ۱٫۸ x 1 x 0.7 متر توانایی تولید دارند

· تکنولوژی های موجود: FDM, SLA, SLS, MJF, Binder Jetting, DMLS, Polyjet

· محدودۀ پوشش‌دهی: جهانی

۳dhubs.com

۸٫ Materialise

کمپانی Matreialise که سی‌امین سالگرد خود را جشن گرفته، سابقه ای طولانی در پرینت سه بعدی دارد. علاوه بر خدمات تولید عمومی، اخیراً تمرکز حرفه ای آنها به سمت خدمات خاص صنعتی در چندین بازار مختلف از جمله مراقبت های بهداشتی، کالاهای مصرفی و هوافضا معطوف شده است.

این شرکت هشت سرویس مختلف از جمله MJF، SLS و چاپ Polyjet را ارائه می دهد. آنها همچنین دارای یک سرویس اختصاصی به نام Somos TetraShell هستند که یکی از بزرگترین حجم های ساخت را دارد.

· حداکثر سایز پرینت: Somos TetraShell قابلیت چاپ تا ۲ x 0.7 x 0.8 متر را داراست

· تکنولوژی های موجود: FDM, SLA, SLS, MJF, DMLS, Polyjet, TetraShell, Vacuum Casting

· محدودۀ پوشش‌دهی: جهانی

materialise.com/en

۹٫ Shapeways

شرکت Shapeways سرویسی است که سازندگان در آنها فایل ها را بارگذاری می کنند و سپس برای آنها مشتری پیدا می کند. از برخی جهات شبیه به Etsy است، اما فقط در زمینۀ چاپ سه بعدی فعالیت می کند. در ضمن، Shapeways بخش بزرگی از امکانات حرفه ای را داراست که فرایندهای تخصصی چاپ سه بعدی در مقیاس بزرگ را تسهیل می کند. کیفیت عملیاتی آنها بسیار بالا است و آمریکا و اروپا را در بر می گیرد.

این شرکت یک بستر آنلاین عالی و طیف گسترده‌ ای از خدمات را فراهم کرده که از طراحی تا نمونه سازی و خط تولید کامل را شامل می شود. آنها تلاش گسترده ای انجام داده اند تا پرینت سه بعدی ویژه را در دسترس عموم قرار دهند.

شرکت Shapeways طیف وسیعی از فناوری ها و متریال های چاپ را در اختیار کاربر می گذارد. بزرگترین گزینۀ چاپ آنها SLA است و FDM در رتبۀ بعدی قرار می گیرد. شما گزینه های زیادی دارید و همچنین می توانید فایل خود را اصلاح کنید.

· حداکثر سایز پرینت: بزرگترین مستطیل دربرگیرنده ۷۶۲ میلیمتر است

· تکنولوژی های موجود: SLA, SLS, MJF, Material Jetting, Binder Jetting, SLM, CLIP, Wax Casting

· محدودۀ پوشش‌دهی: ایالات متحده و اروپا

shapeways.com

خب، امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد. اکنون چه تصمیمی دارید؛ یک چاپگر سه بعدی بخرید یا سفارش مدلسازی را به شرکتهای خدماتی واگذار کنید؟!

۲۱۲۱