سیاسی/ انتخابات دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: در انتخابات ۱۴۰۰ اولین مسأله ما حفظ وحدت بوده و با بخش‌های متعدد روحانیت مبارز، جامعه مدرسین، احزاب و افراد صاحب نفوذ و گروه‌های جامعه ارتباط داریم. اسدالله بادامچیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سخنانی ضمن گرامیداشت مقام شهید حاج قاسم سلیمانی […]

سیاسی/ انتخابات 5fd7247a6e725_5fd7247a6e727 دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: در انتخابات ۱۴۰۰ اولین مسأله ما حفظ وحدت بوده و با بخش‌های متعدد روحانیت مبارز، جامعه مدرسین، احزاب و افراد صاحب نفوذ و گروه‌های جامعه ارتباط داریم.

اسدالله بادامچیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سخنانی ضمن گرامیداشت مقام شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید دکتر فخری زاده، اظهار داشت: جهان در برهه حساس و در تحولات جدی است؛ آمریکا دچار بحران همه جانبه شده و اروپا بحران چند جانبه دارد و منطقه در بیداری اسلامی در تحولات خاصی قرار دارد و کرونا از دیگر مسائلی است که با آن مواجه هستیم.

وی افزود: ما در گام دوم انقلاب هستیم و در گام اول موفقیت داشتیم و بعد از این مدت، تجریبات خوبی داریم و کارهای خوبی انجام گرفته و ایران هم به صورت قدرت منطقه‌ای و جهانی در آمده و نقش موثری دارد. در کنار پیشرفت‌ها، مشکلات هم داشته ایم و جریانات و گروه‌ها در این سالها آمده و رفته و خودشان را نشان داده اند و الان باید به سمت تکامل انقلاب و تکمیل جمهوری اسلامی و پیشرفت و رفع مشکلات برویم تا گام دوم محقق شود.

دبیرکل حزب موتلفه گفت: اکنون که وارد گام دوم شده‌ایم، با حفظ نظرات و سلیقه‌ها باید به تعامل همه جانبه برسیم. اگر تکامل و پیشرفت کشور و رفاه مردم را می‌خواهد باید دست به دست هم دهیم و با پرهیز از درگیری‌های جناحی و اختیاردادن به مردم که هرکه را می‌خواهد انتخاب کنند، با تمام قوا کشور را به سوی اهداف گام دوم پیش ببرد. ما دوره‌ای‌ از همکاری‌های خوب را باید با هم شروع کنیم و تجربه هم داریم و هر جریانی که احساس می‌کند موفق است، توفیقات خود را تبلیغ کند و هر جریانی که فکر می‌کند موفق ندیده و موجب نارضایتی مردم بوده از این اعتقاد و مسیر خود بر گردد و نیازی به مجادله و دعوا نیست.

بادامچیان بیان کرد: حزب موتلفه آمادگی دارد در گام دوم انقلاب در اینکه هرکس مردم در انتخابات به او رای بدهند، همکاری داشته باشد و احتمال اینکه از خود نامزد داشته باشیم هم هست و معتقدیم دولت حزبی موفق‌تر از دولت شخصی است. بهتر است به جای شخص و یا یک شخص با یک باند، یک دولت حزبی برسرکار بیاید. حزب موتلفه در سراسر کشور فعالیت می‌کند و مورد اعتماد خواص جامعه است و می‌تواند در این زمینه خدمت کند.

وی هم‌چنین در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره اقدامات این حزب برای انتخابات ۱۴۰۰ عنوان کرد: ما در بحث انتخابات معتقد به وحدت هستیم و مشی ما بر این بوده است که در امور مهم اجتماعی که منافع آن برای مردم است، به صورت جمعی کار کنیم و بعد از انقلاب هم در حزب جمهوری اسلامی با شهید بهشتی و سایرین در انتخابات‌ها با همه کار کردیم و تا مجلس یازدهم نیز در شورای ائتلاف همکاری داشتیم. در انتخابات ۱۴۰۰ اولین مسأله ما حفظ وحدت است و با بخش‌های متعدد روحانیت مبارز، جامعه مدرسین، احزاب و افراد صاحب نفوذ و گروه‌های جامعه ارتباط داریم.

دبیرکل حزب موتلفه ادامه داد: من از طرف حزب موتلفه در شورای ائتلاف بودم و درباره وحدت مباحثی مطرح شد و مشخص شد که برخی دوستان علاقه دارند که تنها بیایند و البته این مباحث ادامه دارد. ما در جبهه پیروان هم صحبت داشته‌ایم و قرار شد از هر ۸ حزب و تشکل رسمیت یافته یک نفر در شورای وحدت بیاید. ما در استان‌ها در تشکیلات حزب در این زمینه فعالیت داریم و در باره انتخابات شوراها هم فعال هستیم و نظر ما و جامعه روحانیت و اصولگرایان این است که می‌بایست وحدت استانی داشته باشیم و نیازی به تعیین شدن افراد از مرکز نیست و هر استانی در این زمینه اقدام می‌کند.

بادامچیان همچنین گفت: درباره انتخابات ریاست جمهوری هم در حال بررسی هستیم و من نامه‌ای به شورای نگهبان نوشتم و خواستم که شورا تعریف کامل رجل سیاسی- مذهبی را ارائه دهد. واقعیات این است که بسیاری فعال سیاسی هستند ولی به عنوان مثال، آیت الله مدرس نمونه رجل سیاسی است. از شورای نگهبان خواستم تا با تبیین رجل سیاسی-مذهبی، تکلیف انتخابات و نامزدها مشخص شود و کار آسان می‌شود. با گروه‌های دیگر همکاری داریم و ان‌شاءالله با وحدت در نهایت به چند گزینه معتبر برسیم که و یک نفر انتخاب شود.

این خبر تکمیل می‌شود…

.
.
منبع : خبرفوری