رئیس جمهور گفت:کشور در شرایط تحریم مذاکره کرد و در این شرایط در مذاکرات به موفقیت رسید. عده ای خواستند برجام نابود شود ولی ما حفظش کردیم. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بخش دیگری نشست خبری خود با اهالی رسانه، یکی از خدمات دولت به مردم را شکستن تحریم […]

روحانی: برجام با دست و پای شکسته مقابل ترامپ ایستاد /برخی در داخل دنبال نابودی برجام بودند /نمی گذاریم عده‌ای پایان تحریم را به تاخیر بیندازند /۶

رئیس جمهور گفت:کشور در شرایط تحریم مذاکره کرد و در این شرایط در مذاکرات به موفقیت رسید. عده ای خواستند برجام نابود شود ولی ما حفظش کردیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بخش دیگری نشست خبری خود با اهالی رسانه، یکی از خدمات دولت به مردم را شکستن تحریم ها دانست و گفت: دولت بسیار امیدوار است که گام های خوبی بردارد.

وی افزود: جنگ اقتصادی ترامپ شکست خورد و همه دنیا معترف به این هستند که ترامپ شکست خورد. همه دنیا به آمریکا فشار می آورند که برجام باید برگردد و فعال شود.

رئیس جمهور گفت: یکی از خدمات دولت دوازدهم دولت این بود که با همه توان نگذاشت که برجام نابود شود. ترامپ هدف اصلی خود را نابودی برجام گذاشته بود ولی ناموفق بود.

وی گفت: در داخل هم عده ای دنبال نابودی برجام بودند. ما تلاشمان را کردیم که برجام زنده بماند و در موقع مناسب برجام نقش خودش را در کشور ایفا کند.

روحانی با بیان اینکه در برجام به حقوق مان دست یافتیم، خاطرنشان کرد: مقصود این نیست که مذاکرات یا توافق بی‌نقص است، بی نقص فقط خداست. ممکن است در این توافق هم ایراد و اشکالاتی باشد اما به طور نسبی توافق بسیار تاریخی و بی سابقه ای بوده است.

وی گفت:‌کشور در شرایط تحریم مذاکره کرد و در این شرایط در مذاکرات به موفقیت رسید. عده ای خواستند برجام نابود شود ولی ما حفظش کردیم.

رئیس جمهور گفت: دست و پای برجام را شکستند ولی با این دست و پای شکسته رودروی ترامپ ایستاد و در سازمان ملل ۳ بار ترامپ و امریکا را مفتضح کرد.

روحانی گفت: پایان تحریم زمانی است که مردم به حقوق حقه خود دست می یابند، پایان تحریم یعنی تروریزم اقتصادی و جنایت متوقف شده است.

رییس دولت دوازدهم افزود: دولت نخواهد گذاشت که عده‌ای بخواهند پایان تحریم را به تاخیر بیاندازند. عده‌ای می‌خواهند پایان تحریم را به تاخیر بیاندازند ما یک ساعت و یک دقیقه هم به آن رضایت نخواهیم داد و در برابر آنها خواهیم ایستاد. تحریم باید بشکند این حق مردم است. آمریکا باید به تعهداتی که قبلا داده برگردد و بارها هم گفتیم اگر همه به تعهدات کامل برگردند ما هم به تعهدات کامل برخواهیم گذشت.

۲۷۲۷