ایرنا نوشت: رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با ارائه آخرین مصوبات این شورا، گفت: جریان ریشه‌دار اصلاحات در انتخاباتی قانونی، رقابتی، عادلانه و در تراز قانون اساسی و با حضور نامزد واحد و مورد تایید این نهاد اجماع ساز، در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حضوری فعال خواهد داشت. فرج کمیجانی، درباره آخرین نشست […]

جبهه اصلاحات با نامزد اختصاصی در انتخابات ۱۴۰۰ حاضر می‌شود

ایرنا نوشت: رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با ارائه آخرین مصوبات این شورا، گفت: جریان ریشه‌دار اصلاحات در انتخاباتی قانونی، رقابتی، عادلانه و در تراز قانون اساسی و با حضور نامزد واحد و مورد تایید این نهاد اجماع ساز، در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حضوری فعال خواهد داشت.

فرج کمیجانی، درباره آخرین نشست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که به شکل مجازی و با حضور اکثریت قاطع اعضا برگزار شد، ‌ گفت: در این جلسه ابتدا اعضای حاضر به تبادل اطلاعات و اخبار درباره مسائل جاری کشور و عرصه بین المللی پرداختند و پس از بحث و بررسی درباره موارد مختلف تصمیم‌گیری کردند.

رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به اظهارات اخیر نخست وزیر ترکیه خاطرنشان کرد: با توجه به شعرخوانی غیرواقعی و غیراصولی اردوغان، اعضای جلسه ضمن محکوم کردن این اقدام مصوب کردند طی چند روز بعد با هماهنگی و اخذ اطلاعات دقیق از وزارت امور خارجه نسبت به صدور بیانیه تحلیلی اقدام کنند.

کمیجانی در ادامه به صدور رای محکومیت شهیندخت مولاوردی معاون سابق رییس جمهوری، دبیر کل جمعیت دفاع از حقوق بشر زنان و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اشاره کرد و از نامه ۳۰ حزب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از رییس قوه قضاییه و درخواست از ابراهیم رییسی برای تجدید نظر در این پرونده خبر داد.

وی درباره مصوبه مجلس برای دادن اختیارات وضع عوارض شهرداری‌ها به وزارت کشور و حذف شوراهای اسلامی شهر و روستا، یادآور شد: اعضای جلسه این مصوبه را در راستای کمرنگ کردن نقش رای مردم در سرنوشت خویش ارزیابی و مقرر کردند یک تیم کارشناسی این موضوع را پیگیری و در قالب یک بیانیه مستند و مستدل آثار زیان‌بار آن را به مسوولان امر گوشزد کند.

دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی خاطرنشان کرد: گفتمان اصلاح طلبان پیوسته بر اندیشه‌ورزی، علم‌جویی، تحول‌خواهی سازنده، خیرخواهی، صلح‌طلبی در سطح ملی و بین‌المللی، تکثرگرایی، دموکراسی خواهی، پاسخگویی، مسوولیت پذیری، آزادی بیان، شایسته سالاری، برقراری عدالت اجتماعی، ارتقای تامین اجتماعی، کاهش فقر، بهبود سلامت، حقوق شهروندی و حفظ محیط زیست و … از طریق اصلاح امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استوار است و اصلاح طلبان دین‌باوری راستین مردم را به عنوان پایه‌های استقامت اجتماعی پیرامون پاکدستی، شفافیت، مبارزه با فساد، رانت خواری، ضعف و گمراهی اجتماعی می‌دانند.

کمیجانی اظهار کرد: اصلاح طلبان با هدف تحقق و عملیاتی شدن این امور، نهاد اجماع سازی را با عنوان جدید با مشارکت فکری، عملی و اجرایی ۳۰ حزب دارای مجوز از وزارت کشور ایجاد می کنند.

به گفته رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای تقویت و فراگیری این نهاد اجماع ساز تعداد ۱۰ نفر از شخصیت‌های ملی دارای مقبولیت فراگیر اجتماعی و غیرحزبی جریان اصلاحات به عنوان عضو مشاور در این نهاد اجماع ساز جدید دعوت خواهند شد.

مصوبات نشست روز گذشته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به شرح زیر است.

۱- اصلاح‌طلبان در انتخاباتی آزاد، قانونی، رقابتی، عادلانه و در تراز قانون اساسی کشور و با حضور نامزد واحد اصلاح‌طلب مورد تایید نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان، شرکت خواهند کرد.

۲ – نهاد اجماع ساز: جبهه ای مرکب از احزاب اصلاح طلب که تا انتخابات ۱۴۰۰ مسوولیت تصمیم گیری در جریان اصلاحات را با تایید رییس دولت اصلاحات عهده دار خواهد شد.

تبصره یک : تعداد ۱۰ نفر از شخصیت‌های ملی دارای مقبولیت فراگیر اجتماعی و غیرحزبی جریان اصلاحات به عنوان عضو مشاور در این نهاد اجماع ساز جدید اصلاح طلبان دعوت خواهند شد. شیوه انتخاب این افراد پس از تدوین به تصویب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خواهد رسید.

تبصره دو : اساسنامه‌ها و آیین‌نامه‌های این نهاد اجماع‌ساز مبنی بر ضوابط قانونی ملاک عمل، به گونه ای تنظیم و به تصویب نهاد اجماع ساز جدید خواهد رسید که این نهاد تا پایان انتخابات ۱۴۰۰ هیات رئیسه انتخابی ثابت داشته باشد.

نکته: منظور از احزاب اصلاح طلب، همان ۳۰ حزب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است.

۲۷۲۱۵