سیاسی/ بین الملل رأی‌گیری در «مجمع گزینندگان» آمریکا برای انتخاب رسمی رئیس‌جمهور این کشور بر اساس نتایج انتخابات آغاز شده است. پس از موعد انتخابات عمومی در ۱۳ آبان ماه، نخستین دوشنبه پس از دومین چهارشنبه دسامبر، موعد برگزاری نشست گزینشگران موسوم به الکترال کالج است تا متناسب با تعداد سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان […]

سیاسی/ بین الملل 5fd7aa719ac42_2020-12-14_21-39 رأی‌گیری در «مجمع گزینندگان» آمریکا برای انتخاب رسمی رئیس‌جمهور این کشور بر اساس نتایج انتخابات آغاز شده است.

پس از موعد انتخابات عمومی در ۱۳ آبان ماه، نخستین دوشنبه پس از دومین چهارشنبه دسامبر، موعد برگزاری نشست گزینشگران موسوم به الکترال کالج است تا متناسب با تعداد سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان هر ایالت، به نامزد برتر ایالت خود در انتخابات ریاست جمهوری و معاون اول وی رای مثبت بدهند.

۵۳۸ گزینشگر از هر ایالت و واشنگتن دی سی در یک بخش مهم از روند انتخابات ایالات متحده شرکت می کنند تا طی آن آرای بیش از ۱۵۰ میلیون آمریکایی را در انتخابات ۲۰۲۰ تایید کنند. نامزدی که بتواند حداقل ۲۷۰ رای الکترال را به دست آورد، رئیس جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود مگر اینکه آرای گزینشگران در کنگره آمریکا مورد اعتراض قرار گیرد.

نشست گزینشگران ریاست جمهوری آمریکا روز دوشنبه با ۳ رأی به بایدن در ایالت ورمونت آغاز شد.

علاوه بر گزینشگران ورمونت، در نیوهمپشایر ۴ رای گزینشگران به سبد بایدن ریخته شد.

گزینشگران در ایالت تنسی هم در نشویل گرد هم آمدند اما ۱۱ رای خود را به رئیس جمهوری ترامپ دادند.

گزینشگران ایندیانا در ایندیاناپولیس دور هم جمع شدند و ۱۱ رای خود را به دونالد ترامپ دادند. در می‌سی‌سی‌پی هم در جکسون، ۶ رای به نفع ترامپ داده شد.

ترامپ، ۷ رای گزینشگران در اوکلاهما را که در اوکلاهما سیتی برگزار شد، به خود اختصاص داد.

در ایالت ایلینویز هم بایدن توانست ۲۰ رای گزینشگران را از آن خود کند اما ایالت قرمز آرکانزاس ۶ رای خود را به سبد ترامپ ریخت.

در کارولینای جنوبی که ترامپ در آن اکثریت آرا را از آن خود کرده بود، ۹ رای گزینشگران را تصاحب کرد.

آیووا هم ۶ رای گزینشگران خود را به ترامپ فرستاد.

نوادای تغییر رنگ داده هم ۶ رای خود را به صورت مجازی به سبد بایدن ریخت و گزینشگران دلاویر ایالت محل اقامت بایدن هم ۳ رای خود را به این نامزد دموکرات دادند.

گزینشگران ایالت محل مناقشه ترامپ یعنی جورجیا، روز دوشنبه در آتلانتا گرد هم آمدند و برخلاف انتظار رئیس جمهوری آمریکا، ۱۶ رای خود را به صندوق بایدن و هریس انداختند.

در ایالت آبی نیویورک، بیل کلینتون رئیس جمهوری پیشین و هیلاری کلینتون وزیر خارجه دولت نخست اوباما و نامزد ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۶، دو عضو برجسته گزینشگران این ایالت هستند که ۲۹ رای خود را به نفع بایدن و هریس به صندوق انداختند.

ایالت کلیدی پنسیلوانیا هم ۲۰ رای گزینشگران خود را به سبد بایدن و هریس ریختند تا به این ترتیب، تایید دیگری بر پیروزی نامزد دموکرات در این ایالت با وجود ادعاهای فراوان تقلب از سوی ترامپ و کارزار انتخاباتی او باشد.

گزینشگران کنتیکت هم ۷ رای خود را به نام بایدن و هریس صادر کردند.

۱۳ رای ایالت ویرجینیا هم به سبد بایدن و هریس ریخته شد در حالیکه گزینشگران این ایالت در ریچموند گرد هم آمده بودند.

ایالت رودآیلند هم چهار رای گزینشگر خود را در سبد بایدن-هریس ریخت.

این خبر در حال تکمیل است…

.
.
منبع : خبرفوری