سیاسی/ بین الملل رئیس جمهور روسیه حضور چشمگیری طی همه‌گیری کووید ۱۹ این کشور داشته، اما فقط در تلویزیون و همواره در حال کار کردن از دفتر خود در محل سکونت رسمی‌اش خارج مسکو نشان داده شده است. افراد کمی پوتین را از ماه مارس تاکنون دیده‌اند و به گفته روزنامه‌نگاران روسی، کسانی که اجازه […]

سیاسی/ بین الملل 5fd8892d3928a_5fd8892d3928c رئیس جمهور روسیه حضور چشمگیری طی همه‌گیری کووید ۱۹ این کشور داشته، اما فقط در تلویزیون و همواره در حال کار کردن از دفتر خود در محل سکونت رسمی‌اش خارج مسکو نشان داده شده است.

افراد کمی پوتین را از ماه مارس تاکنون دیده‌اند و به گفته روزنامه‌نگاران روسی، کسانی که اجازه ورود به دفتر او را یافته‌اند ابتدا باید به مدت دو هفته قرنطینه شده و سپس از تونل ضدعفونی عبور می‌کردند. اما سازمان خبری تحقیقی "پروکت" هفته پیش گزارش کرد اعتیاد انزواگرایانه پوتین به کار، همه آنچه به نظر می‌رسد، نیست.

پروکت با استناد به منابع ناشناس، سوابق پرواز هواپیمای ریاست جمهوری و دیگر شواهد مستند گزارش می‌کند که پوتین، در واقع در دفتری مشابه با محل کار اصلی‌اش که در محل اقامت خود در "سوچی" برپا شده کار می‌کند، شهری تفریحی و مقصد محبوب تعطیلات در دریای سیاه. نیویورک تایمز یادآور شد که دفتر پوتین این گزارش را رد کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین هفته گذشته به روزنامه‌نگاران گفت رئیس جمهور روسیه دفترهای کار زیادی دارد که مشابه هم نیستند. وی مدعی شد که گزارش پروکت و دیگر افشاگری‌ها در مورد زندگی شخصی پوتین، یک کمپین و حمله اطلاعاتی است.

الکسی ناوالنی، چهره اپوزیسیون که در آلمان در حال بهبود از مسمومیت با عامل اعصابی است که تصور می‌شود به دستور پوتین انجام شده، گفت: گزارش پروکت در مورد اینکه رئیس جمهور در یک دفتر دونسخه‌ای مخفی ساحلی کار می‌کند، کاملاً در سبک و سیاق پوتین می‌گنجد- و آن هم اینکه حتی در مورد چیزهای کوچک هم دروغ بگوید.

"اکاترینا شولمان"، مفسر سیاسی ایستگاه رادیویی Echo of Moscow نیز گفت، مجموعه افشاگری‌های اخیر در مورد زندگی شخصی خانواده پوتین و حلقه درونی او، احتمالاً وصل به جناح‌های رقیب در دولت است که سعی دارند رقبای خود را، همزمان با رقابت فرزندان آن‌ها برای مناصب بالا در دولت و شرکت‌های دولتی، شرمنده سازند.

.
.
منبع : خبرفوری