سفرای ۷ کشور «تونس»، «اوگاندا»، «سوریه»، «اندونزی»، «مکزیک»، «تایلند» و«ژاپن» استوارنامه خود را تقدیم حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی کردند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز سه‌شنبه، از روزهای پرترافیک پاستور بود، روزی که سفرای جدید چند کشور خارجی استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور کردند. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ضمن دیدار با سفرای جدید […]

ترافیک دیدارهای دیپلماتیک در پاستور

سفرای ۷ کشور «تونس»، «اوگاندا»، «سوریه»، «اندونزی»، «مکزیک»، «تایلند» و«ژاپن» استوارنامه خود را تقدیم حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز سه‌شنبه، از روزهای پرترافیک پاستور بود، روزی که سفرای جدید چند کشور خارجی استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ضمن دیدار با سفرای جدید کشورهای «تونس»، «اوگاندا»، «سوریه»، «اندونزی»، «مکزیک»، «تایلند» و«ژاپن» ابراز امیدواری کرد روابط این کشورها و جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف شاهد توسعه باشد.

حمایت از مذاکرات آستانه و استقرار صلح و ثبات در سوریه از دیگر بخش های اظهارات رئیس جمهور در دیدارهای امروز بود.

مشروح سخنان رئیس جمهور و سفرای ۷کشور خارجی را در جدول زیر بخوانید؛

نام سفیر و کشور

اظهارات رئیس جمهور

اظهارات سفرا

سمیر المنصور/ سفیر جدید تونس

*جمهوری تونس به عنوان کشوری مسلمان، برادر، دوست و مهم در شمال آفریقا می تواند دروازه ورود جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آفریقایی، شمال آفریقا و اروپا باشد.

* روابط تهران- تونس پس از انقلاب در این کشور خوب و روبه توسعه بوده است و احساس قرابت و نزدیکی بین دو کشور بوجود آمده است.

* جمهوری تونس اراده ای عمیق و توجه ویژه برای توسعه روابط همه جانبه با کشور دوست، برادر و مسلمان ایران دارد و تونس می تواند به عنوان سکویی برای روابط ایران با اروپا و افریقا شود.

محمد تزیکوبا کیسا مبیراء/ سفیر جدید اوگاندا

* دولت ایران، شرکت های ایرانی بویژه بنگاه‌های فعال در عرصه های صنعتی و علمی و فناوری را به حضور و مشارکت در طرحهای عمرانی و زیربنایی اوگاندا تشویق خواهد کرد.

*اوگاندا خواهان گسترش همکاری ها با ایران در همه عرصه ها است و با توجه به پیشرفت های عظیم علمی و فنی ایران خواهان حضور فعالتر شرکت های ایرانی و انتقال این تجربیات به اوگاندا هستیم.

شفیق دیوب/ سفیر جدید سوریه

*ایران در عرصه فعالیت‌های دیپلماتیک و به‌ویژه در چارچوب مذاکرات آستانه به تلاش‌های خود برای استقرار کامل ثبات و آرامش در سوریه ادامه خواهد داد.

*دولت و ملت سوریه، خواهان حفظ همه دستاوردهای ارزشمندی هستند که در طول ۴ دهه گذشته در روابط راهبردی با جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است.

رونی پراستیویولیا نتورو/ سفیر جدید اندونزی

* اسلام مورد نظر دو کشور بر پایه اصول اسلام اعتدالی و رحمانی بنا شده است.

*{ با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور اندونزی برای گسترش و تقویت مناسبت دو کشور در همه زمینه ها}: بر ضرورت همکاری های متقابل و حضور مستمر شرکت های ایرانی و اندونزیایی در دوکشور و اجرای پروژه های مشترک و بهره گیری از فرصت های جدید همکاری تاکید کرد.

گیرمو الخاندرو پونته/ سفیر جدید مکزیک

*جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط تجاری، صنعتی، بهداشتی و همچنین همکاری های بین شرکت های دو طرف تعمیق یابد.

*مکزیک از هیچ تلاشی برای گسترش همکاری و ارتقای روابط دوجانبه با ایران فروگذار نیست.

وراووت پونگ پرایاپانت/ سفیر جدید تایلند

* ظرفیت های بسیار خوبی برای افزایش سطح روابط دو کشور وجود دارد که امیدوارم در دوران ماموریت شما به عنوان سفیر جدید، از این ظرفیت ها نهایت بهره برداری انجام گیرد.

*قرن ها روابط ایران و تایلند و روابط دیپلماتیک رسمی ۶۵ ساله فرصت مناسبی برای تعمیق بیش از پیش همکاری های مشترک ایجاد کرده و بانکوک مصمم است روابط خود را با تهران در همه عرصه های موردعلاقه گسترش دهد.

آیکاوا کازوتوشی/ سفیر جدید ژاپن

*ایران همواره از توسعه روابط اقتصادی و علمی با ژاپن استقبال می کند و امیدواریم در فضای جدید، شاهد تحولی در این روابط و حضور بیشتر شرکت های ژاپنی در پیشبرد طرحهای ملی ما در حوزه های علمی و فناوری باشیم.

*{ با اشاره به دستاوردهای سفرهای متقابل مقامهای ارشد دو کشور به تهران و توکیو}: نخست وزیر جدید ژاپن با ادامه راه آقای آبه شینزو در خصوص توسعه همکاری ها با ایران، مصمم است با تهران برای یک دنیای شکوفاتر و صلح آمیز تر همکاری کند.

۲۷۲۱۵