سیاسی/ انتخابات یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: پیش بینی من این است که اصلاح طلبان عملا مجبور می شوند در انتخابات پیش رو مشارکت غیر فعال داشته باشند و حداکثر کاری که می کنند این است که رای می دهند. سید محمدعلی ابطحی گفت: جریان اصلاحات در انتخابات آتی ۱۴۰۰ در حد توانش به […]

سیاسی/ انتخابات 5fdb189826f97_2020-12-17_12-06 یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: پیش بینی من این است که اصلاح طلبان عملا مجبور می شوند در انتخابات پیش رو مشارکت غیر فعال داشته باشند و حداکثر کاری که می کنند این است که رای می دهند.

سید محمدعلی ابطحی گفت: جریان اصلاحات در انتخابات آتی ۱۴۰۰ در حد توانش به مشارکت می پردازد.

او که این مشارکت را در یک نمودار تصویر می کند، حداکثرش را در آمادگی چهره های اصلاح طلب برای اعلام کاندیداتوری معرفی می‌کند و حداقلش را در مشارکت اصلاح طلبان در رای دادن می‌داند؛ چرا که معتقد است اصلاح طلبان خواهان پایداری نهال مردم سالاری در کشور هستند.

ابطحی همچنین اظهارکرد: انتخابات ریاست جمهوری به صورت کلی نماد جمهوریت یک کشور است. یعنی جمهوریت در این انتخابات بیش تر از هر انتخابات دیگری جلوه پیدا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به قدمت جریان اصلاحات در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: به نظر من شاید جریان اصلاحات که نسبت به جریان رقیبش گذشته قدیمی‌تری دارد بیش تر از بقیه جریانات دل نگران جمهوریت نظام است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: جمهوریت بال اصلی حکومت مردم سالارانه است و انقلاب اسلامی ما نیز بر همین اساس شکل گرفته است.

وی در ادامه با انتقاد از نگاهی که به گفته وی در سال های اخیر به دنبال مشارکت کم مردم در انتخابات بوده است افزود: نه الان و نه هیچ وقت دیگر رقیب جریان اصلاحات اصولگرایان نبوده و نیستند. الان مشکل جدی این جریان مسئله مشارکت مردم است؛ رقیب اصلاح طبان عدم مشارکت مردمی است. اگر فضای اجتماعی با این عدم مشارکتی که به ذهن ها می رسد شکل بگیرد کار اصلاح طلبان دشوار می شود.

ابطحی گفت: علیرغم همه این ها من می بینم که اصلاح طلبان آماده مشارکت در انتخابات هستند؛ آن ها می خواهند برای برقراری نهال مشارکت در نظام مردم سالار جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند. جریان اصلاحات خود را خارج از نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌بیند و علاقه‌مند است تا کشوری که از روز اول همراهش بوده از دست انداز و مشکلات بیرون بیاید و برخی از اموراتش اصلاح شود.

وی در عین حال اظهار کرد: پیش بینی من این است که اصلاح طلبان عملا مجبور می شوند در انتخابات پیش رو مشارکت غیر فعال داشته باشند و حداکثر کاری که می کنند این است که رای می دهند؛ منظور آن است که در پروسه رقابت های انتخاباتی مشارکت فعال نخواهد داشت. موتور محرکه انتخابات مشارکت مردمی است.

وی خطاب به جریان سیاسی اصولگرا گفت: من فکر کی کنم جریان اصولگرا در اشتباه است؛ یک دست کردن جامعه به منافع ملی آسیب می زند و حتی به نفع خودشان نیز نیست. در حوزه سیاست داخلی طبیعتا بخش عمده ای از جریان سیاسی کشور که امروز منتقد اصلاح طلبان یا دولت حسن روحانی هستند به منتقدان جدی آنان بدل می شوند.

ابطحی هم‌چنین معتقد است: از سوی دیگر در تعاملات خارجی و بین المللی مسئله آن طوری که یکی از اعضای جریان اصولگرا می گفت "مذاکرات باید توسط اصولگرایان صورت بگیرد تا ما به آن اعتماد داشته باشیم"، نیست. در واقع تنش زدایی یک امر دو طرفه است.

.
.
منبع : خبرفوری