سیاسی/ بین الملل پولیتیکو و بلومبرگ در گزارشهای جداگانه‌ای از حمله هکرهای دولتی به شبکه‌های وزارت انژی و اداره ملی راهبری امنیت هسته‌ای ایالات متحده خبر دادند. مقامات دو سازمان که یکی از آنها کارش ذخیره سازی تسلیحات هسته‌ای است، به درستی نمی‌دانند هکرها به چه چیزی دسترسی پیدا کرده‌اند. شاید هفته‌ها طول بکشد تا […]

سیاسی/ بین الملل 5fdc688590473_5fdc688590475 پولیتیکو و بلومبرگ در گزارشهای جداگانه‌ای از حمله هکرهای دولتی به شبکه‌های وزارت انژی و اداره ملی راهبری امنیت هسته‌ای ایالات متحده خبر دادند.

مقامات دو سازمان که یکی از آنها کارش ذخیره سازی تسلیحات هسته‌ای است، به درستی نمی‌دانند هکرها به چه چیزی دسترسی پیدا کرده‌اند.

شاید هفته‌ها طول بکشد تا میزان خسارت وارد شده و میزان نفوذ هکرها معلوم شود.

اعتقاد بر این است که هکرها از طریق نرم افزار سولاویندز Solarwinds ، شرکت بزرگی که بسته نرم افزاری مدیریت شبکه را به سازمانها و کمپانی‌ها می‌فروشد، حمله کرده‌اند.

طبق گزارش پولیتیکو حمله به وزارت انرژی آمریکا آشکارترین علامت هشدار مبنی بر این است که هکرها توانسته‌اند به شبکه‌های متعلق به یکی از بخش‌های اصلی امنیت ملی آمریکا دست پیدا کنند.

حملات سایبری با واکنش بایدن نیز روبرو بود، وی ضمن وعده درباره بالا بردن امنیت گفت: «دشمنان ما باید بدانند که من در کسوت رئیس‌جمهور آمریکا در برابر حملات سایبری به کشورمان بیکار نخواهم نشست.»

.
.
منبع : خبرفوری