سیاسی/ بین الملل شرکت مایکروسافت اعلام کرد که انگلیس و ۶ کشور دیگر تحت تاثیر حمله سایبری به ایالات متحده آمریکا قرار گرفته اند. به گزارش خبر فوری و به نقل از روزنامه گاردین، برد اسمیت مشاور حقوقی ارشد مایکروسافت گفت که شرکت متوجه شده است ۴۰ مشتری از جمله آژانس های دولتی، اندیشکده ها، […]

سیاسی/ بین الملل 5fdd00a6806d4_5fdd00a6806d7 شرکت مایکروسافت اعلام کرد که انگلیس و ۶ کشور دیگر تحت تاثیر حمله سایبری به ایالات متحده آمریکا قرار گرفته اند.

به گزارش خبر فوری و به نقل از روزنامه گاردین، برد اسمیت مشاور حقوقی ارشد مایکروسافت گفت که شرکت متوجه شده است ۴۰ مشتری از جمله آژانس های دولتی، اندیشکده ها، سازمان های غیر دولتی و شرکت های فناوری اطلاعات پس از حمله هکری، هدف این حمله واقع شده و در معرض خطر قرار گرفتند.

بر این اساس ،‌۸۰ درصد از مجموعه های مزبور واقع در آمریکا است که آژانس های مربوط به انبار تسلیحات هسته ای آمریکا را شامل می شود در حالیکه باقی مانده آن در کشورهای دیگر اتفاق افتاده است.

به گفته اسمیت، این کشورها شامل کانادا، مکزیک، بلژیک، اسپانیا، انگلیس و امارات و همچنین سرزمین های اشغالی می شود.

وی گفت: مشخص است که محل و تعداد قربانیان این حمله رو به افزایش خواهد گذاشت.

به گفته شرکت سولارویندز(SolarWinds) که نرم افزار آن در معرض این حمله قرار گرفته، حدود ۱۸ هزار کاربر دولتی و شخصی یک نرم افزار بروز رسانی روسی آلوده از نوع تروجان را بارگیری کردند که اجازه نفوذ به سیستم های قربانیان را داده است.

از این تعداد وزارت خزانه داری و وزارت بازرگانی آمریکا که احتمالا ایمیل های آنها لو رفته است در میان اهداف هستند و دست کم ۴۰ مورد از آنها توسط هکرها برای بهره برداری بیشتر انتخاب شدند.

.
.
منبع : خبرفوری