سیاسی/ سیاست داخلی نماینده سابق مجلس گفت:‌ چنین اتفاقی باعث می‌شود تا دولت آینده با شروع کار خود بودجه‌ای در اختیار نداشته باشد و همین امر مشکلاتی را در برخی از عملکردها با خود به همراه دارد. «عزت‌الله یوسفیان‌ملا» امروز (شنبه) به لایحه بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد کرد و افزود: با واقعی بودن لایحه بودجه […]

سیاسی/ سیاست داخلی 5fdde7123219d_2020-12-19_15-12 نماینده سابق مجلس گفت:‌ چنین اتفاقی باعث می‌شود تا دولت آینده با شروع کار خود بودجه‌ای در اختیار نداشته باشد و همین امر مشکلاتی را در برخی از عملکردها با خود به همراه دارد.

«عزت‌الله یوسفیان‌ملا» امروز (شنبه) به لایحه بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد کرد و افزود: با واقعی بودن لایحه بودجه می‌توان نسبت به مثبت بودن آن امیدوار بود، این در حالیست که لایحه بودجه همیشه همراه با احتمالات بوده است و نمی‌توان آن را واقعی دانست.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط اقتصادی کشور، بودجه سالانه، هر سالی که می گذرد به واقعیات نزدیک شده که باعث ایجاد امیدواری‌هایی در کشور می‌شوند.

یوسفیان‌ملا خاطرنشان کرد:‌ زمانی که لایحه بودجه از واقعیت‌ها دور و به احتمال‌ها نزدیک‌تر باشد، ممکن است مشکلاتی را در کشور ایجاد کند که با توجه به تلاش‌های صورت گرفته، اکنون لایحه بودجه از نوع احتمالات نیست.

نماینده سابق مجلس گفت: نباید چنین انتظاری وجود داشته باشد که لایحه بودجه، قطعی باشد و دقیقا محتویات همان لایحه وصول و به خزانه برود زیرا با چنین اتفاقی، دیگر نیازی به اصلاح مصوبه بودجه نیست.

وی به تبصره لایحه بودجه درباره واگذاری‌های دولتی اشاره کرد و گفت: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی باید به طور حتم واگذاری‌ها انجام شوند، عدم اجرای این اقدام نشان‌دهنده دور شدن از واقعیت‌های اقتصادی است.

یوسفیان ملا واگذاری‌های دولتی را جزو نکات مثبت لایحه بودجه دانست و افزود: اینکه واگذاری‌ها به چه صورتی انجام شوند به عنوان موضوعی مهم محسوب می‌شوند که باید به صورت دقیق به مرحله اجرایی برسند.

به گفته این نماینده سابق مجلس، واقعی بودن واگذاری‌ها باعث نجات بودجه در کشور می‌شود.

وی به تاثیر عدم تصویب لایحه بودجه در کشور تاکید کرد و افزود: این اقدام به نفع دولت است و نمی‌توان آن را به ضرر دولت فعلی دانست.

یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه عدم تصویب لایحه بودجه به ضرر دولت آینده است، گفت:‌ چنین اتفاقی باعث می‌شود تا دولت آینده با شروع کار خود بودجه‌ای را در اختیار نداشته باشند و همین امر مشکلاتی را در برخی از عملکردها با خود به همراه دارد.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه با عدم تصویب بودجه، دولت مجازات نمی‌شود، خاطرنشان کرد: دولت فعلی چند ماه آینده تغییر می‌کند، به همین دلیل این اتفاق نمی‌تواند مشکل زیادی را برای دولت کنونی ایجاد کند بلکه باعث مجازات دولت آینده خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر دولت فعلی ماندگار بود، عدم تصویب لایحه بودجه مشکلات زیادی را در کشور ایجاد می‌کرد، گفت: با تصویب قطعی بودجه وضعیت کشور مشخص می‌شود و بلاتکلیفی‌های موجود از بین خواهد رفت.

یوسفیان ملا افزود: بودجه در شرایط فعلی کشور، نوعی برنامه تعیین شده است؛ بنابراین زمانی که این بودجه در اختیار دولت باشد می‌تواند برنامه ریزی‌های لازم را برای استفاده از آن را داشته باشد.

روز چهارشنبه ۱۷ آذرماه «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با سقف ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد.
این لایحه پس از تصویب در صحن مجلس، برای شورای نگهبان ارسال می‌شود تا به قانون تبدیل شود و در سال آینده به اجرا برسد.

.
.
منبع : خبرفوری