سیاسی/ بین الملل هزاران تن از مردم ارمنستان به یاد سربازان کشته شدن در جنگ شش هفته‌ای قره باغ به راهپیمایی در ایروان دست زدند و بار دیگر خواستار کناره گیری نخست وزیر خود شدند. درگیری و تلفات در طرف ارمنستان باعث افزایش فشار بر نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور شده که اپوزیسیون وی […]

سیاسی/ بین الملل 5fdeefbd3def4_5fdeefbd3def6 هزاران تن از مردم ارمنستان به یاد سربازان کشته شدن در جنگ شش هفته‌ای قره باغ به راهپیمایی در ایروان دست زدند و بار دیگر خواستار کناره گیری نخست وزیر خود شدند.

درگیری و تلفات در طرف ارمنستان باعث افزایش فشار بر نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور شده که اپوزیسیون وی را به سوءمدیریت در جریان این درگیری با پذیرش توافق آتش بس با میانجی‌گری روسیه متهم می‌کنند و خواستار برکناری وی هستند.

اگرچه حامیان وی در قبرستان نظامی "یرابلور"، محل دفن قربانیان جنگ قره باغ حضور داشتند اما تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که منتقدان نخست وزیر فریاد "نیکول یک خائن است" سر می‌دادند.

اپوزیسیون ارمنستان از حامیانشان خواسته‌اند تا به اعتصاب سراسری ۲۲ دسامبر که پایان سه روز عزای عمومی برای قربانیان جنگ قره باغ است، ملحق شوند و به پاشینیان فشار بیاورند تا بابت ناکامی‌هایش در درگیری قره باغ استعفا دهد.

نخست وزیر ارمنستان کناره گیری را رد کرده است.

در پی توافق آتش بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان با میانجی‌گری روسیه، مسکو صلح‌بان‌های خود را برای نظارت بر این آتش بس در کریدور لاچین، محل اتصال ارمنستان به قره باغ و این منطقه مستقر کرده اما درگیری‌هایی همچنان در این منطقه گزارش می‌شود.

.
.
منبع : خبرفوری