ایلنا نوشت: امیریار با نام قبلی امیراسید پس از سال‌ها اولین آلبوم رسمی خود را منتشر کرده است. می‌گوید: فعالیت‌هایم به آلبوم «بعد تو» ختم نمی‌شود و باز هم با کاوه یغمایی و دیگر موزیسین‌ها همکاری‌های خواهم داشت. این خواننده جوان طی این سال‌ها با خوانندگانی چون کاوه یغمایی، فرزاد فرزین، امیرعباس گلاب همکاری کرده […]

خواننده جوان پاپ: هیچ‌گاه درگیر موسیقی زیرزمینی نشدم/  این اسم انتخاب من نبود اما روی من ماند

ایلنا نوشت: امیریار با نام قبلی امیراسید پس از سال‌ها اولین آلبوم رسمی خود را منتشر کرده است. می‌گوید: فعالیت‌هایم به آلبوم «بعد تو» ختم نمی‌شود و باز هم با کاوه یغمایی و دیگر موزیسین‌ها همکاری‌های خواهم داشت.

این خواننده جوان طی این سال‌ها با خوانندگانی چون کاوه یغمایی، فرزاد فرزین، امیرعباس گلاب همکاری کرده است.

شما در مقطعی پا به عرصه موسیقی گذاشتید که موسیقی زیرزمینی رواج داشت. آن سال‌ها فعالیت‌های شما هم زیر زمینی و غیر قانونی بود؟

راستش با اینکه در آن زمان موسیقی زیر زمینی مرسوم بود من هیچوقت درگیر آن نشدم. من در آن سال‌ها چهارچوبی برای فعالیتم قائل بودم و آثارم به لحاظ شعر وموسیقی مغایرتی با قوانین موجود نداشت. البته اینطور هم نبود که خودم را خیلی کنترل کنم و مراقب فعالیتم باشم. در همان سال‌ها در برنامه‌ها و مسابقات شرکت می‌کردم و مقام می‌آوردم. مثلا یادم هست در کانسپت «ACB» شرکت کردم و از میان تعداد انبوهی شرکت‌کننده که حدود سیصد تا چهارصد هزار نفر بودند، مقام دوم را کسب کردم. این اتفاق مربوط به سال ۲۰۱۱ یا ۲۰۱۲ است.

چرا اسم امیراسید را انتخاب کردید و دوباره به امیریار تغییر دادید؟

من یکی از تولیدکنندگان سبک ای. سی. آی. دی بودم که به شکل «A. C. I. D» نوشته می‌شود و به صورت پشت هم و مصطلح «اسید» خوانده می‌شود. «A. C. I. D» یکی از شاخه‌های سبک الکترونیک است و به اشتباه آن را اسید می‌خواندند. دوستانم به همین واسطه مرا امیراسید صدا می‌کردند. این اسم انتخاب من نبود اما روی من ماند و مرا اینگونه می‌شناختند. این اتفاق در سنین کم رخ داد که تجربه‌هایم کمتر بود و خب بعدها می‌خواستم فعالیت‌های جدی‌تری داشته باشم.

چنین اسم‌ها و القابی در دهه هفتاد و هشتاد و آن زمان که موسیقی زیرزمینی رواج داشت، مرسوم بود.

دقیقا همینطور است و همه فعالان عرصه هنر و موسیقی دوران اصطلاحا «تینیج» را گذرانده‌اند. همانطور که گفتم می‌خواستم رسمی‌تر و حرفه‌ای‌تر کار کنم و از آنجا که نام اصلی من امیرحسین و است چندین نفر با این اسم در عرصه موسیقی فعالیت می‌کنند، تصمیم گرفتم نام مخفف و کوتاه دیگری را انتخاب کنم. تیم همراهم زحمت کشیدند و اسم‌های مختلفی پیشنهاد کردند که از میان آن‌ها «امیریار» را انتخاب کردیم. حال با این اسم فعالیت‌های جدی و حرفه‌ای‌ام را انجام می‌دهم و فکر کنم تا آخرین روز زندگی‌ام همراهم باشد.

در آلبوم «بعد تو» با افرادی چون کاوه یغمایی و مسعود همایونی همکاری کرده‌اید. این همکاری‌ها چگونه شکل گرفت؟

همانطور که در کارتن‌ها و انیمیشن‌ها قهرمانان سوپرمن و بتمن هستند، کاوه یغمایی نیز قهرمان موسیقی ماست. من همیشه به نحوه فعالیت‌ها و سیاست‌های تولید موسیقی کاوه یغمایی فکر می‌کردم. حتی در مقطعی به خودم می‌گفتم من باید مانند کاوه یغمایی کار کنم. درباره آلبوم «بعد تو» نیز ناخودآگاه این همکاری میسر شد. در سال ۱۳۹۶به واسطه برخی اتفاقات و افراد، شخصی مدیر برنامه‌هایم شد که رضا کریمی تبار نام داشت. بی‌آنکه درجریان باشم متوجه شدم که رضا مدیر برنامه کاوه یغمایی نیز هست و به همین واسطه با کاوه یغمایی آشنا شدم. حین ملاقات‌ها متوجه شدم او به لحاظ اخلاقی، فکری و کاری فراتر از آن چیزی است که تصور می‌کرده‌ام. کم کم ارتباط بیشتر شد و در نهایت همکاری‌مان شکل گرفت. مسعود همایونی نیز یکی از اعضای گروه کاوه یغمایی بود و از این طریق با او ارتباط گرفتم. در ادامه دوست شدیم و فهمیدم که چقدر به لحاظ فکری نقاط مشترک داریم.

۲۴۱۲۴۱