سیاسی/ بین الملل خبرگزاری رسمی ژاپن امروز (سه‌شنبه) گزارش کرد، نخست وزیر سابق این کشور به صورت داوطلبانه مورد بازجویی دادستان‌های توکیو درباره پرونده‌ای علیه منشی‌ خودش درباره منابع مالی گزارش نشده سیاسی قرار گرفته است. شینزو آبه که به خاطر مسائل مربوط به سلامتش در سپتامبر ۲۰۲۰ از سمتش کناره‌گیری کرد، بابت تردیدهای مربوط […]

سیاسی/ بین الملل 5fe1a12636237_5fe1a1263623c خبرگزاری رسمی ژاپن امروز (سه‌شنبه) گزارش کرد، نخست وزیر سابق این کشور به صورت داوطلبانه مورد بازجویی دادستان‌های توکیو درباره پرونده‌ای علیه منشی‌ خودش درباره منابع مالی گزارش نشده سیاسی قرار گرفته است.

شینزو آبه که به خاطر مسائل مربوط به سلامتش در سپتامبر ۲۰۲۰ از سمتش کناره‌گیری کرد، بابت تردیدهای مربوط به اینکه دفترش به لاپوشانی هزینه‌های ضیافت‌های شام برای حامیان حزب کمک کرده، به شدت مورد انتقاد است؛ این مساله احتمالا نقض قوانین تامین مالی محسوب می‌شود که آبه سال گذشته میلادی از پاسخگویی به آن در پارلمان طفره رفت.

دادستانهای توکیو پرونده‌ای را علیه منشی آبه بابت تامین مالی گزارش نشده به ارزش ۴۰ میلیون ین تنظیم کرده و از نخست وزیر سابق خواسته‌اند تا به صورت داوطلبانه درباره این پرونده مورد بازجویی قرار گیرد.

دادستان‌های توکیو گفتند، آنها درباره این تحقیقات اظهارنظر نمی‌کنند. دفتر آبه نیز اظهارنظری نکرده است.

این مساله همچنین برای یوشیهیده سوگا، نخست وزیر کنونی ژاپن نیز دردسر درست می‌کند چون در زمان نخست وزیری آبه، دست راست وی بود و در پارلمان از آبه دفاع کرد.

میزان رضایتمندی از سوگا بابت عملکرد دولتش در مواجهه با پاندمی کووید-۱۹ کاهش داشته است. وی همچنین با وجود درخواست از شهروندان ژاپنی برای اجتناب از مراسم‌های مربوط به آخر سال در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به کرونا به دلیل شرکت در یک گردهم‌آیی آخر سالی مورد انتقاد قرار گرفت.

.
.
منبع : خبرفوری