سیاسی/ بین الملل امارات متحده عربی واکسیناسیون تمامی ساکنان این کشور علیه ویروس کرونا را آغاز کرده است. واکسیناسیون با استفاده از واکسن تولیدی شرکت چینی سینوفارم به صورت رایگان انجام می شود. در ماه سپتامبر نهادهای ناظر دارویی امارات کارآیی این واکسن را تایید و مجوز واکسیناسیون کارکنان بخش خدمات درمانی را صادر کردند. […]

سیاسی/ بین الملل 5fe1d620a55ec_5fe1d620a55ef امارات متحده عربی واکسیناسیون تمامی ساکنان این کشور علیه ویروس کرونا را آغاز کرده است. واکسیناسیون با استفاده از واکسن تولیدی شرکت چینی سینوفارم به صورت رایگان انجام می شود.

در ماه سپتامبر نهادهای ناظر دارویی امارات کارآیی این واکسن را تایید و مجوز واکسیناسیون کارکنان بخش خدمات درمانی را صادر کردند.

کارآیی این واکسن تا ۸۶ درصد گزارش شده که کمتر از واکسن تولیدی شرکت های آمریکایی است.

از آغاز شیوع ویروس کرونا در سطح منطقه، امارات متحده کمترین میزان ابتلا و تلفات را ثبت کرده است. بخش عمده جمعیت امارات را خارجیان تشکیل می دهد.

اکثر خارجیان مقیم این کشور را نیروی کار جوان تشکیل می دهد و اطلاع رسانی به موقع و اجرای دقیق مقررات جلوگیری از گسترش بیماری از عوامل پائین بودن آمار ابتلا و تلفات در این کشور بوده است.

واکسیناسیون داوطلبانه است و برخی از مردم هنوز نسبت به عواقب استفاده از آن نگرانی دارند.

در حال حاضر، در سایر کشورهایی که واکسیناسیون آغاز شده واکسیناسیون براساس اولویت بندی انجام می شود و امارات اولین کشوری است که وارد مرحله واکسیناسیون همگانی شده است.

.
.
منبع : خبرفوری