سیاسی/ بین الملل پارلمان رژیم صهیونیستی سه شنبه شب در پی عدم توافق احزاب دولت ائتلافی این رژیم بر سر لایحه بودجه، به طور خودکار منحل شد. روز دوشنبه بنی گانتس، وزیر جنگ و شریک دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی از تفاهم اخیر با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای به تاخیر افتادن تصویب بودجه عقب […]

سیاسی/ بین الملل 5fe2c08d556d8_5fe2c08d556da پارلمان رژیم صهیونیستی سه شنبه شب در پی عدم توافق احزاب دولت ائتلافی این رژیم بر سر لایحه بودجه، به طور خودکار منحل شد.

روز دوشنبه بنی گانتس، وزیر جنگ و شریک دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی از تفاهم اخیر با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای به تاخیر افتادن تصویب بودجه عقب نشینی و شروط جدیدی را اعلام کرد که پیش بینی شده بود نتانیاهو آن را نمی پذیرد. این اقدام گانتس در پی مخالفت اعضای حزب آبی سفید، حزب متبوع وی مطرح شد.

نتانیاهو اصرار داشت که تنها بودجه سال جاری تصویب شود اما بنی گانتس از وی خواسته بود تا همزمان بودجه سال ۲۰۲۱ را نیز ارائه کند و یک بودجه واحد تصویب شود.

با پایان مهلت توافق بر سر بودجه، پارلمان رژیم صهیونیستی نیمه‌شب سه‌شنبه ۲۲ دسامبر به طور خودکار منحل و به این ترتیب تل آویو به چهارمین انتخابات در عرض کمتر از دو سال کشیده شد.

قرار است انتخابات جدید در ۲۳ مارس (۳ فروردین) برگزار شود. این انتخابات چالش های جدیدی را برای بنیامین نتانیاهو ایجاد می کند.

مبارزات انتخاباتی چهارمین انتخابات پارلمانی برای نتانیاهو که درگیر خشم و نارضایتی مردم، بحران کرونا،پرونده های فساد و رقیبی تازه نفس از حزب خود به نام گدئون ساعر است به مراتب دشوار خواهد بود.

یک نظرسنجی منتشر شده توسط تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان داده که محبوبیت ساعر به اندازه نتانیاهو است.

دولت ائتلافی بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود و بنی گانتس، رهبر حزب آبی سفید کمتر از هشت ماه دوام آورد و با انحلال پارلمان دولت ائتلافی نیز سقوط کرد. این دولت پس از سه انتخابات بی نتیجه از آوریل ۲۰۱۹ ، در ماه مه تشکیل شده بود.

.
.
منبع : خبرفوری