سیاسی/ بین الملل طبق نظرسنجی انجام شده، بیش از نیمی از شهروندان بریتانیا، ۵۱ درصد، باور دارند خروج از اتحادیه اروپا اشتباه بوده است و حتی برخی پاسخ‌دهندگانی که به بریگزیت رأی مثبت داده بودند، از زمان رفراندوم ۲۰۱۶ تغییر عقیده داده‌اند. یافته‌ها نشان داد تنها ۴۰ درصد شهروندان بریتانیا باور داشتند بریگزیت تصمیم درستی […]

سیاسی/ بین الملل 5fe325a26be28_2020-12-23_14-40 طبق نظرسنجی انجام شده، بیش از نیمی از شهروندان بریتانیا، ۵۱ درصد، باور دارند خروج از اتحادیه اروپا اشتباه بوده است و حتی برخی پاسخ‌دهندگانی که به بریگزیت رأی مثبت داده بودند، از زمان رفراندوم ۲۰۱۶ تغییر عقیده داده‌اند.

یافته‌ها نشان داد تنها ۴۰ درصد شهروندان بریتانیا باور داشتند بریگزیت تصمیم درستی در بحبوحه نزدیک شدن به پایان دوره انتقال در ۳۱ دسامبر بوده است.

در مجموع، ۸۸ درصد بریتانیایی‌ها که به ماندن در اتحادیه اروپا رأی داده بودند و ۱۱ درصد از کسانی که از خروج در همه‌پرسی حمایت کرده بودند، حالا باور دارند که بریگزیت تصمیم اشتباهی بوده است. به طور همزمان، ۸ درصد رأی‌دهندگان حامی ماندن در اتحادیه و ۸۲ درصد حامیان بریگزیت گفتند خروج از اتحادیه تصمیم درستی بوده است.

نظرسنجی حاکی از آن بود که سهم کلی کسانی که باور دارند بریگزیت تصمیم درستی بوده، طی ۴ سال گذشته به تدریج کاهش داشته است. تازه‌ترین نظرسنجی طی روزهای ۱۵-۱۶ دسامبر انجام شد.

در ژوئن ۲۰۱۶، ۵۱.۸ درصد شهروندان بریتانیا به خاتمه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا رأی دادند. این در حالی است که ۴۸.۱ به باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا رأی داده بودند.

.
.
منبع : خبرفوری