عصر ایران نوشت: حالا که آقای میر سلیم و سایر مخالفان می گویند FATF منافع کشور و انقلاب و مردم را ضایع خواهند کرد لطفا برای روشن شدن فکر ما مردمان عادی کم دانش، به این چند سوال پاسخ دهند. سید مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بررسی FATF در مجمع گفته است: […]

۵ پرسش معنادار از استاد میرسلیم درباره FATF: تخم مرغ بدهیم، دارو بگیریم؟! /تاجران بخت برگشته چطور پول جابجا کنند؟

عصر ایران نوشت: حالا که آقای میر سلیم و سایر مخالفان می گویند FATF منافع کشور و انقلاب و مردم را ضایع خواهند کرد لطفا برای روشن شدن فکر ما مردمان عادی کم دانش، به این چند سوال پاسخ دهند.

سید مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بررسی FATF در مجمع گفته است: "ما برای حفظ کیان دولت، دلایل مخالفت خود را با فاتف (FATF) علنی نکردیم … پیوستن به فاتف (FATF)، مصالح کشور و انقلاب و منافع مردم را ضایع خواهد کرد."

آقای میر سلیم، جزو سیاستمداران معمر و مجرب اند و حتماً چیزهایی می دانند که خیلی از ما "مردمان عادی"، بلد نیستیم. ما عادی ها اطلاعات اندکی داریم و مثلاً می دانیم که FATF در جهان امروز، مجوز هر گونه عملیات بانکی در سطح بین المللی است. یعنی اگر کشوری عضو FATF نباشد، نمی تواند از طریق سیستم بانکی بین المللی، حتی یک دلار هم جابجا کند. پس ما تنها دو راه داریم: یا این که مانند همه دنیا عضو FATF شویم و بتوانیم با دنیا داد و ستد کنیم یا این که دور کشورمان را دیوار بکشیم و خودمان با خودمان داد و ستد کنیم.

حالا که آقای میر سلیم و سایر مخالفان می گویند FATF منافع کشور و انقلاب و مردم را ضایع خواهند کرد لطفا برای روشن شدن فکر ما مردمان عادی کم دانش، به این چند سوال پاسخ دهند:

۱ – حال که FATF را نمی پذیرید، بفرمایید که دولت ایران و نیز تاجران بخت برگشته ایرانی که می خواهند صادرات و واردات داشته باشند، از چه طریقی باید پول جابجا کنند؟ می دانید که بدون FATF بانک های دنیا حاضر نیستند با ما کار کنند.

۲ – اگر صلاح نمی دانید دولت و ملت ایران با سیستم بانکی دنیا مرتبط باشند و پولی رد و بدل کنند، راهکار جایگزین تان چیست؟

آیا "تهاتر" را پیشنهاد می کنید؟ مثلاً برویم لب مرز و قالی و پسته و تخم مرغ بدهیم و ماشین آلات و سویا و دارو بگیریم بیاوریم داخل؟ یا پول مملکت را بدهیم دست یک عده آدم معتمد(!) در کشورهای دیگر تا برایمان خرید و فروش کنند و حواس مان باشد مثل بابک زنجانی از آب در نیایند؟

یا تجارت خارجی مان را محدود کنیم به کره شمالی که مثل ما عضو FATF نیست؟ شاید هم می خواهید در مقابل FATF ، نهاد NO-FATF را با حضور دو کشور ایران و کره شمالی تاسیس کنید و "دو تنه" در برابر جهان بایستید؟! بالاخره این هم راهی است!

۳ – توضیح دهید که پیوستن به FATF چگونه مصالح کشور و انقلاب و منافع مردم را ضایع خواهد کرد؟ اگر ما نتوانیم با دنیا ارتباط بانکی داشته باشیم، مصالح کشور و انقلاب و مردم حفظ می شود؟ کلی گویی هایی مثل این که FATF به زیان ماست، برای اقناع ما مردم عادی کفایت نمی کند؛ ما منتظر شنیدن استدلال های منطقی تان هستیم و الا ممکن است فردا روزی یک نفر بیاید و بگوید فعالیت های سیاسی آقای میرسلیم " مصالح کشور و انقلاب و منافع مردم را ضایع خواهد کرد"؛ آیا باید همین جوری بدون استدلال از او پذیرفت؟!

۴ – لوایح مرتبط با FATF برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تدوین شده اند. وقتی ما FATF را نمی پذیریم، آیا به دنیا پیام نمی دهیم که به ما در این دو زمینه مشکوک باشید و به ما سخت بگیرید؟!

۵ – این که گفته اید به خاطر حفظ کیان دولت، دلایل مخالفت خود با FATF را بیان نمی کنند هم از آن حرف هاست. جریان سیاسی شما پوست دولت را کنده است، حالا که نوبت ارائه توضیح درباره مخالفت با FATF رسیده، به فکر کیان دولت افتاده اید؟! وانگهی اگر دولت اصرار دارد به تصویب یک امر مخالف مصالح کشور و انقلاب و مردم، چرا باید به فکر حفظ کیان چنین دولتی باشید؟ دلایل تان را بگویید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

۲۵۲۷۲۱۶