سیاسی/ انتخابات یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اصولگرایان به میزانی که بتوانند آراء خاکستری را به سمت خود جذب کنند به همان میزان هم موفق خواهند بود چون آراء ثابتشان را دارند. ناصر ایمانی درباره اختلاف درونی جریان اصولگرا و ریزش آراء آنها در انتخابات ریاست جمهوری در نتیجه حضور چندین کاندیدا در صحنه، بیان […]

سیاسی/ انتخابات 5fe562c8c4570_5fe562c8c4573 یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اصولگرایان به میزانی که بتوانند آراء خاکستری را به سمت خود جذب کنند به همان میزان هم موفق خواهند بود چون آراء ثابتشان را دارند.

ناصر ایمانی درباره اختلاف درونی جریان اصولگرا و ریزش آراء آنها در انتخابات ریاست جمهوری در نتیجه حضور چندین کاندیدا در صحنه، بیان کرد: طبیعتاً این گونه می‌شود در واقع هیمنه یک جریان به هم می‌ریزد. هر جریانی باید حتی الامکان به دنبال سازوکاری باشند که این اختلافات وجود نداشته باشد چون هیمنه آنها شکسته خواهد شد. این گزاره در کلیت ، بحث درستی است یعنی اگر اصولگرایان که ۲۰ طیف هستند ۱۰ کاندیدا معرفی کنند مشخص است که این مسئله موجب ریزش آراء آنها می‌شود.

ایمانی با ارزیابی درباره گزینه‌های اصولگرایان که نامشان مطرح است، خاطر نشان کرد: در مورد این کاندیداها هیچ بحثی نمی‌توان کرد در واقع یک سری گمانه‌زنی هستند و برخی گفته‌ها نیز غیرمستند است. در حال حاضر نباید درباره آن سخن گفت.

اصولگرایان درحال برنامه ریزی برای جذب آراء خاکستری هستند

ناصر ایمانی با اشاره به برنامه ریزی برای جذب آرای خاکستری، خاطر نشان کرد: یقینا اصولگرایان برای آراء خاکستری برنامه دارند به بیانی دیگر یکی از اهدافشان در این جلساتی که تشکیل می‌دهند همین موضوع است که آراء بیشتری را به سمت خودشان جذب کنند غیر از این بحثی ندارند که بنشینند صحبت کنند در واقع عمده بحث‌ها بر سر این موضوع است که چگونه می‌توانند آراء مختلف را جذب کنند.

وی در پاسخ به اسن سوال که چگونه و با چه ترفندی می توانند این نوع آرا را جذب کنند؛ تصریح کرد: اصولگرایان یک سبد آراء مشخص و یک سبد آراء سیال دارند. باید تلاش کنند سبد آراء سیال را به سمت خودشان جذب کنند. اصولگرایان در انتخابات ۹۶ توانستند آرای خاکستری را جذب کنند البته در انتخابات مجلس ۹۸، خیلی موفق نشده‌اند علت آن هم عدم تلاش اصولگرایان نبوده بلکه سرخوردگی شدید مردم بود به همین دلیل در انتخابات شرکت نکردند اما در انتخابات قبلی، اصولگرایان تا حدودی توانستند موفق شوند بنابراین اصولگرایان به میزانی که بتوانند آراء خاکستری را به سمت خود جذب کنند به همان میزان هم موفق خواهند بود چون آراء ثابتشان را دارند.

.
.
منبع : خبرفوری