سیاسی/ بین الملل منابع خبری مدعی آماده باش نیروهای عصائب اهل الحق در پی بازداشت یکی از نیروهای‌ این گروه توسط دولت عراق شدند. در پی این اتفاقات شب گذشته بغداد وضعیت ملتهبی داشت. به گزارش خبر فوری، شبکه روسیا الیوم مدعی شد که به دنبال بازداشت یکی از اعضای عصائب اهل الحق توسط نیروهای […]

سیاسی/ بین الملل 5fe6e6b69f749_5fe6e6b69f74b منابع خبری مدعی آماده باش نیروهای عصائب اهل الحق در پی بازداشت یکی از نیروهای‌ این گروه توسط دولت عراق شدند. در پی این اتفاقات شب گذشته بغداد وضعیت ملتهبی داشت.

به گزارش خبر فوری، شبکه روسیا الیوم مدعی شد که به دنبال بازداشت یکی از اعضای عصائب اهل الحق توسط نیروهای دولتی عراق، با در دست داشتن سلاح در برخی مناطق بغداد تجمع کردند.

این رسانه همچنین مدعی شد که نیروهای عصائب اهل الحق مصطفی الکاظمی را تهدید کرده و اعلام کردند که منتظر اشاره قیس الخزعلی، رهبر خود هستند.

این درحالی است که سخنگوی عصائب اهل الحق با تکذیب حظور نیروهای این گروه در خیابان های بغداد، تاکید کرد عصائب به قوانین کشور پایبند است.

روسیا الیوم همچنین نوشت که الکاظمی نیز پس از تهدیدات در فضای مجازی در توییتی نوشت: امنیت عراق امانتی بر گردن ماست و ما با آرامش به دنبال بازگرداندن اعتماد به دستگاه امنیتی و نظامی هستیم.

الکاظمی همچنین تأکید کرد: ما خواستار آرامش شدیم تا کشور به یک توطئه و ماجراجویی دیگر کشیده نشود، اما در صورت لزوم آماده رویارویی قاطع هستیم.

همچنین رسانه‌های محلی به نقل از جواد الطلیباوی، یکی از رهبران اهل الحق عراق نوشتند: چهار روز قبل یکی از افراد وابسته به عصائب اهل الحق به اتهام جنایی بازداشت شد و روز گذشته اطلاعاتی به دست ما رسید که نشان می‌دهد که یک دستگاه امنیتی در امور تحقیقات درباره او مداخله کرده و درصدد تحت فشار قرار دادن فرد بازداشت شده است تا اعتراف کند که در حمله موشکی به منطقه سبز بغداد دست داشته است به همین دلیل برای توقف چنین تلاش‌های غیر قانونی و ناعادلانه ورود کردیم.

طبق این گزارش، الطلیباوی همچنین گفته است: ما با قانون هستیم و از نیروهای امنیتی کشورمان حمایت می‌کنیم اما بازجوها باید قانون را به دور از مداخلات سیاسی اجرا کنند.

طبق اعلام رسانه‌های مذکور این مقام ارشد عصائب اهل الحق همچنین گفته است که این گروه به اظهارات از روی عقلانیت توجه می‌کند و هرگونه اقدام علیه حشد شعبی‌ را حرکتی هدایت شده از سوی آمریکا می داند.

در همین حال، رسانه‌های خبری از میانجیگری احزاب سیاسی دیگر عراق میان دولت الکاظمی و عصائب اهل الحق خبر دادند.

رسانه‌های محلی عراق در این باره گزارش دادند که برخی طرف‌های سیاسی و دولتی عراق به ویژه قاسم الأعرجی، مشاور امنیت ملی این کشور در حال میانجیگری برای آرام کردن اوضاع هستند.

طبق این گزارش، این طرف‌ها خواستار پایبندی به راه حل‌های مسالمت‌آمیز و در پیش گرفتن راه‌های قانونی برای حل و فصل بحران به وجود آمده شدند و دو طرف را به خویشتن داری دعوت کردند.

.
.
منبع : خبرفوری