ایلنا نوشت: دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: مراسم سالگرد شهید سلیمانی در روز ۱۲ دی ماه به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران برگزار خواهد شد که شخصیت‌های داخلی و مهمانان خارجی حضور خواهند داشت و به سخنرانی خواهد پرداخت. حسین امیر عبداللهیان پیش از ظهر امروز، […]

خبرهای مهم درباره مجازات عاملان و آمران ترور سردار سلیمانی

ایلنا نوشت: دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: مراسم سالگرد شهید سلیمانی در روز ۱۲ دی ماه به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران برگزار خواهد شد که شخصیت‌های داخلی و مهمانان خارجی حضور خواهند داشت و به سخنرانی خواهد پرداخت.

حسین امیر عبداللهیان پیش از ظهر امروز، هفتم دی‌ماه ۹۹ در نخستین سالگرد شهادت فرماندهان شهید سردار "قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" با اشاره به تقارن شهادت سردار سلمانی با شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: علی رغم تلاش هایی که سرکار خانم زینب سلیمانی برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار انجام انجام می دهد اما اغلب برنامه‌ها به صورت مردمی در حال برگزاری است که با حضور همه اقشار مردمی از کارگران، فرهنگیان، کارمندان و همچنین ورزشکاران و هنرمندان از برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به دیدار خانواده سردار سلیمانی با رهبری افزود: برنامه امروز به عنوان شروع برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی است. برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که روز ۲۷ دی‌ماه در سالروز سخنرانی مقام معظم رهبری درباره سردار سلیمانی و نیروی قدس به عنوان سربازان بدون مرز، نقطه عطف مراسم‌ها باشد.

عبداللهیان اضافه کرد: همایش ها و مراسم های مختلفی در سطح بین المللی دیده شده است که ویژگی همه آنها مردمی بودن آن است. همچنین مسابقات هنری نیز برگزار خواهد شد. مهمترین آنها مرد میدان است که در آدرس سایت شهید سلیمانی وجود دارد.

مشاور رئیس مجلس گفت: از ابتکارات زیبایی که در به صورت مجازی به عنوان کمک مومنانه برگزار شد ۲ هزار نفر از زندانیان قتل غیر عمد با این کمک‌های مومنانه آزاد خواهد شدند که مرحله دوم و سوم آن نیز انجام خواهد شد. ابتکار خوب سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در افتتاح رادیو مقاومت نیز قابل تقدیر است. همچنین از همه رسانه‌هایی که در پوشش و انعکاس خوب مکتب سلیمانی به نسل جوان و نسل‌های آینده لاش های ارزشمندی انجام دادند تشکر و خدا قوت ویژه دارم.

وی خاطرنشان کرد: در روز ۱۲ دی ماه یک همایش خاص و به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران برگزار خواهد شد که شخصیت‌های داخلی و مهمانان خارجی حضور خواهند داشت و به سخنرانی خواهد پرداخت. باتوجه برای اینکه محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. این مراسم به صورت مجازی برگزار خواهد شد. همچنین در زادگاه سردار سلیمانی در استان کرمان برنامه متنوعی به مدت ۱۰ روز تدارک دیده شده است که باز محور و تمرکز این برنامه ها مهم مردمی بودن آنها است. در عین حال بر روی سایت soleimani.ir می توان به صورت آنلاین و به صورت ۳۶۰ درجه زیارت این شهید را انجام داد.

دستیار ویژه رئیس مجلس درباره پیگیری‌های قضایی مجازات عاملان و آمران ترور سردار سلیمانی تصریح کرد: به شش کشو دستور قضایی داده شده است که قوه قضایی آن را دنبال می‌کند و در پرونده آنها با دقت و حساسیت متهمین آمریکایی از ۴۵ به ۴۸ نفر افزایش پیدا کردند که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد صدور حکم قضایی و اقدامات قوی و تاثیرگذار قضایی در این مسئله باشیم و طبعاً موضوع انتقام‌سخت موضوعی است که در دستور کار جدی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی ادامه داد: موضوعی که در زمان خودش به شیوه چند سیلی مقتدرانه مردمی و نظامی به صورت آمریکا زده شده است.

۲۷۲۱۵