به تازگی مشخص شده که خاکستر جیمز دوهان بازیگر فیلم سینمایی «پیشتازان فضا» به یکی از ایستگاه‌های فضایی بین المللی برده شده است. دوهان که در این فیلم نقش مونتگومری را بازی کرده، پیش از مرگش درخواست کرده بود که خاکسترش به فضا برده شود. او در سال ۲۰۰۵ و در سن ۸۵ سالگی درگذشت. […]

5fe84a421ace9_5fe84a421acec به تازگی مشخص شده که خاکستر جیمز دوهان بازیگر فیلم سینمایی «پیشتازان فضا» به یکی از ایستگاه‌های فضایی بین المللی برده شده است.

دوهان که در این فیلم نقش مونتگومری را بازی کرده، پیش از مرگش درخواست کرده بود که خاکسترش به فضا برده شود. او در سال ۲۰۰۵ و در سن ۸۵ سالگی درگذشت. بقایای این بازیگر کانادایی اکنون بیش از ۱.۷ میلیارد مایل در فضا را به صورت مخفیانه سفر کرده است.

ریچارد گاریوت فضانورد در سال ۲۰۰۸ طی یک ماموریت دوازده روزه به عنوان فضانورد شخصی، خاکستر دوهان را به ایستگاه فضایی بین المللی برده است. او پیش از آنکه مأموریت ۳۰ میلیون دلاری خود به ایستگاه فضایی را آغاز کند با پسر دوهان به نام کریس در ارتباط بود.

گاریوت به تایمز گفته است که این کار او به صورت کاملاً مخفیانه بوده است؛ چرا که دو درخواست قبلی آن‌ها با مخالف روبرو شده بود.

.
.
منبع : خبرفوری