سیاسی/ بین الملل کمیته امور بین‌الملل در پارلمان چین به انتقاد از بندهای بودجه ۲۰۲۱ واشنگتن پرداخت که گفته می‌شود به معنای دخالت در امور داخلی چین است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه بودجه ۲.۳ تریلیون دلاری ۲۰۲۱ را امضا کرد که شامل تامین مالی برای حمایت از اقدامات در راستای بازدارندگی نظامی […]

سیاسی/ بین الملل 5fec73468d9fa_5fec73468d9fc کمیته امور بین‌الملل در پارلمان چین به انتقاد از بندهای بودجه ۲۰۲۱ واشنگتن پرداخت که گفته می‌شود به معنای دخالت در امور داخلی چین است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه بودجه ۲.۳ تریلیون دلاری ۲۰۲۱ را امضا کرد که شامل تامین مالی برای حمایت از اقدامات در راستای بازدارندگی نظامی چین و کم کردن از اقدامات این کشور علیه تبت، تایوان، هنگ کنگ و سین‌کیانگ می‌شود.

کمیته امور بین‌المللی در پارلمان چین یا کنگره ملی خلق این کشور این بودجه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: بندهای مربوطه در این بودجه برای منافع چین زیان‌بار است و مداخله در امور داخلی چین محسوب می‌شود. کنگره ملی خلق چین به شدت این بندها را محکوم می‌کند و مخالف آن است.

در ادامه این بیانیه، کمیته مذکور آمریکا را به حفظ یک رویکرد و ذهنیت دوران جنگ سرد در قبال چین با حمایت از جنبش‌های جدایی طلبی در تایوان و تضعیف اقدامات پکن در تضمین ثبات سیاسی در داخل مرزهایش متهم کرده است.

این کمیته همچنین آورده است: ما به شدت تاکید می‌کنیم که ایالات متحده فورا باید از مداخله در امور داخلی چین دست بردارد و همچنین بندهایی با محتوای منفی در مورد چین را اجرا نکند.

.
.
منبع : خبرفوری