رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیم وزارت بهداشت گفت: معتقدم که مصوبات استانداری در خصوص کاهش آلاینده‌ها به طور جدی باید پیگیری و اجرا شود. عباس شاهسونی با اشاره با افزایش غلظت ذرات معلق هوا در شهر‌های بزرگ و به ویژه تهران اظهار کرد: شاخص آلودگی هوا ناسالم برای تمام گروه‌ها در کلانشهرهایی مانند […]

5fee267e68668_2020-12-31_22-59

رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیم وزارت بهداشت گفت: معتقدم که مصوبات استانداری در خصوص کاهش آلاینده‌ها به طور جدی باید پیگیری و اجرا شود.

عباس شاهسونی با اشاره با افزایش غلظت ذرات معلق هوا در شهر‌های بزرگ و به ویژه تهران اظهار کرد: شاخص آلودگی هوا ناسالم برای تمام گروه‌ها در کلانشهرهایی مانند تهران بود.

او ادامه داد: در چنین شرایطی سازمان محیط زیست باید نظارت جدی برای کاهش غلظت ذرات معلق هوا داشته باشد.

معتقدم که مصوبات استانداری در خصوص کاهش آلاینده‌ها به طور جدی باید پیگیری و اجرا شود.

شاهسونی بیان کرد: برای کاهش ذرات معلق در هوا باید بر تردد شبانه کامیون‌ها و موتور سیکلت‌ها بیشتر نظارت کرد و مصوبات کمیته اضطرار بهتر از گذشته اجرا شود.

او افزود: برای کاهش غلظت ذرات معلق در هوا باید با منابع آلاینده برخورد جدی صورت بگیرد تا ما شاهد بروز آلودگی هوا در کلانشهر‌ها و به ویژه شهر تهران نباشیم.

شاهسونی گفت: افزایش غلظت آلاینده‌ها با توجه به دورکاری کارمندان و تعطیلی مدارس و برخی از دانشگاه‌ها نشان دهنده این است که مصوبات کمیته اضطرار به خوبی پیگیری و اجرا نمی‌شود.

او‌ گفت: اگر مدارس تعطیل نبود و محدودیت‌های تردد وجود نداشت میزان ذزات معلق موحود در هوا بیشتر از زمان فعلی بود و با توجه به شیوع بیماری کرونا و‌لزوم تردد هوا در فضا‌های مسقف در شرایط افزایش غلظت آلاینده‌ها باید هر یک ساعت حدود پنج دقیقه پنجره‌ها باز شوند.

او بیان کرد: بیماران قلبی، تنفسی، دیابت، سالمندان و افراد چاق از تردد در فضای باز جدا اجتناب کنند.

.
.
منبع : خبرفوری