سیاسی/ بین الملل سروزیر جامو و کشمیر امروز (شنبه) اعلام کرد، قلمروی فدرالی جامو و کشمیر هند قصد دارد تا سرمایه‌هایی به ارزش چهار میلیارد دلار در دو یا سه ساله آتی به خود جذب کند. ده‌ها هزار نیروی امنیتی هند از این منطقه حفاظت می‌کنند و هند مدت‌هاست که با گروه‌های شبه نظامی مسلح […]

سیاسی/ بین الملل 5ff06777b397c_5ff06777b3980 سروزیر جامو و کشمیر امروز (شنبه) اعلام کرد، قلمروی فدرالی جامو و کشمیر هند قصد دارد تا سرمایه‌هایی به ارزش چهار میلیارد دلار در دو یا سه ساله آتی به خود جذب کند.

ده‌ها هزار نیروی امنیتی هند از این منطقه حفاظت می‌کنند و هند مدت‌هاست که با گروه‌های شبه نظامی مسلح در جامو و کشمیر درگیر است؛ پاکستان نیز مدعی مالکیت این منطقه مورد مناقشه است.

سروزیر جامو و کشمیر گفته که دولتش ۶۰۰۰ جریب زمین برای مشاغل در نظر دارد و آنها می‌توانند کارخانه‌ها و مشاغل خود را در منطقه ایجاد کنند.

وی در حضور گروهی از خبرنگاران در دهلی‌نو گفت:‌ ما بودجه سالانه ۱۳.۶۸ میلیارد دلاری برای منطقه داریم و حجم خوبی از این بودجه صرف تامین امنیت برای مشاغل در منطقه می‌شود.

وی افزود: ‌دولت به دنبال سازماندهی یک نشست برای سرمایه گذاری در منطقه مورد مناقشه کشمیر پس از یک تاخیر به دلیل شیوع ویروس کروناست. ما با تمامی مشاغل و تجارت‌های بزرگ در ارتباطیم.

.
.
منبع : خبرفوری