سیاسی/ بین الملل یک کارشناس مسائل سیاسی عراق با انتقاد از کوتاهی ها در پیگیری حقوق پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس، گفت: بغداد پرونده ترور «فرماندهان پیروزی» را در سازمان ملل پیگیری کند. «عباس الموسوی» نویسنده و پژوهشگر مسائل سیاسی عراق از برخی کوتاهی ها در پیگیری پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس در […]

سیاسی/ بین الملل 5ff1535eeb81b_5ff1535eeb81e یک کارشناس مسائل سیاسی عراق با انتقاد از کوتاهی ها در پیگیری حقوق پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس، گفت: بغداد پرونده ترور «فرماندهان پیروزی» را در سازمان ملل پیگیری کند.

«عباس الموسوی» نویسنده و پژوهشگر مسائل سیاسی عراق از برخی کوتاهی ها در پیگیری پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس در مجامع بین‌المللی، به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی با طرح این پرسش که چرا دولت بغداد به مسئولیت های خود در قبال پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس عمل نمی کند، گفت: عراق باید برای پیگیری پرونده ترور جنایتکارانه «فرماندهان پیروزی» به سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشری شکایت کند.

روز گذشته هم «ریاض المسعودی» نماینده پارلمان عراق گفت: باید در خصوص پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس اقدام جدی توسط دولت بغداد صورت پذیرد، در غیر این صورت ضرورت دارد این پرونده بین المللی شود.

این نماینده پارلمان عراق در ادامه اظهارات خود تأکید کرد: توافقنامه راهبردی بغداد و واشنگتن تاکنون هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشته است. لازم است توافقنامه امنیتی عراق و آمریکا هرچه سریع‌تر لغو شود. دولت باید ابتدا این توافق را لغو و سپس پرونده تجاوز آمریکا علیه فرماندهان پیروزی در فرودگاه بغداد را با جدیت پیگیری کند.

.
.
منبع : خبرفوری