مهر نوشت: مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: دشمنان به دنبال بر هم زدن وحدت ما از طریق نقشه های مختلف بودند اما سردار سلیمانی قابلیت تحکیم وحدت ملی ایرانیان را داشت. غلامعلی حدادعادل در همایش علمی رسانه و مکتب سلیمانی که امروز(یکشنبه) برگزار شد، گفت: یک بعد مهم و اصلی و محوری شخصیت شهید […]

ماجرای گریه شدید سردار سلیمانی به روایت حداد عادل /وزیر اطلاعات: مگر جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از خون شهید حاج قاسم بگذرد؟

مهر نوشت: مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: دشمنان به دنبال بر هم زدن وحدت ما از طریق نقشه های مختلف بودند اما سردار سلیمانی قابلیت تحکیم وحدت ملی ایرانیان را داشت.

غلامعلی حدادعادل در همایش علمی رسانه و مکتب سلیمانی که امروز(یکشنبه) برگزار شد، گفت: یک بعد مهم و اصلی و محوری شخصیت شهید سلیمانی، ایمان و اعتقاد اوست و عشق به شهادت، جوشیده از ایمان راسخ و عرفان او بود.

وی متذکر شد: آخرین باری که شهید سلیمانی را دیدم در روضه آقا بود که ما هر دو کنار هم نشسته بودیم و قاری قرآن آیه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلً» را قرائت کرد که به محض قرائت این آیه، حاج قاسم سلیمانی زار زار گریه کرد که بنده به وی گفتم حاجی یاد رفقای شهیدت افتادی؟ کاملاً حس می‌کردم در آن لحظات چه بر وی می‌گذرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: در آن سحر روز جمعه و همزمان با همان ساعتی که خبر شهادت ایشان را شنیدم، درعین حال که فوق‌العاده متاسف شدم اما هیچ متعجب نشدم چرا که آن روح بلند دیگر در آن قفس تنگ جا نمی‌گرفت و این مسائل را باید جامعه بداند و صدا و سیما باید روی این عناوین کار کند.

حدادعادل با بیان اینکه یک بُعد دیگر شخصیت حاج قاسم سلیمانی عقلانیت وی بود، گفت: در دوران مجلس هفتم، بنده در جلسه شورای عالی امنیت ملی شرکت می‌کردم که حاج قاسم گاهی می‌آمد و گزارش و تجزیه و تحلیلی از اوضاع منطقه ارائه می داد که بنده دقت می کردم و می دیدم که این مرد، خردمندی و عقلانیت ممتازی دارد.

وی ادامه داد: در صحبت سردار سلیمانی خردمندی، واقع بینی و عقلانیت موج می‌زد و حرف گزاف، بی‌جا و بی‌ربط از او شنیده نمی‌شد و دقیق تجزیه و تحلیل می کرد و عقل ها را متوجه منطق سخن خود می کرد که در کلام رهبری به این نکته اشاره شد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه یک ظرفیت بسیار مهم دیگر سردار سلیمانی قابلیت وی در تحکیم وحدت ملی ایرانیان است، گفت: همه ما می دانیم دشمنان اسلام و ایران برای بر هم زدن وحدت ما نقشه های زیادی کشیدند و به بهانه اختلاف لهجه، زبان و مذهب فهرست بلندبالایی را برای تضعیف وحدت ما در دستور کار خود قرار دادند اما شهید سلیمانی به عنوان قهرمانی که دل همه ایرانی ها را به سوی خود معطوف کرده است می تواند نقش بسیار مهمی در خنثی کردن این توطئه ها داشته باشد.

وی تاکید کرد: بُعد دیگری از شخصیت ایشان، بینش سیاسی آن بزرگوار است. همین ولایتمداری سردار سلیمانی برخواسته از ایمان و اعتقادات و نتیجه بینش سیاسی اوست.

حدادعادل یادآور شد: در روزهایی که سردار سلیمانی تشخیص داده بود که باید در سوریه بجنگد، ما دیدیم برخی از کسانی که خیلی بیشتر از آنان انتظار می رفت، در درک نظر رهبری قاصر بودند اما شهید سلیمانی می دانست که کجا، چه زمانی و با چه کسی باید دوستی و با چه کسانی باید دشمنی کند. این بصیرت سیاسی باید تجزیه و تحلیل شود و مردم داری و تواضع او باید مورد تجزیه قرار گیرد.

مگر جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از خون شهید حاج قاسم بگذرد؟

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، درباره ابعاد شخصیتی و ویژگی‌های شاخص شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ترامپ می‌دانست که حاج قاسم سلیمانی روح مقاومت اسلامی است و نه صرفا یک ژنرال ایرانی، دشمن به خوبی می‌دانست که او یک ژنرال بین الملل اسلامی است.

بنابر گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: ترامپ فکر می‌کرد می تواند با گرفتن حاج قاسم شعله مقاومت را پایین بکشد، اما کور خوانده است چراکه حاج قاسم سلیمانی یک شخص نبود بلکه به تعبیر رهبر انقلاب شهید سلیمانی یک مکتب بود و در این مکتب قاسم سلیمانی‌های بسیاری پرورش پیداکردند که راه حاج قاسم را دنبال خواهند کرد.

حجت الاسلام علوی گفت: طبیعی است که رهروان راه حاج قاسم سلیمانی این جنایت را بی پاسخ نمی‌گذارند و قطعا آمریکا هزینه این جنایت بزرگ را پرداخت خواهد کرد، اما چگونه و چه وقت این موضوع محقق شود به عهده جمهوری اسلامی ایران و رهروان حاج قاسم است که به موقع انجام خواهد شد.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال دیگری درباره انتقام سخت نیز اظهار کرد: مگر جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از خون شهید حاج قاسم بگذرد؟ اگر ما انتقام خون این شهید بزرگوار را از عاملان و آمران آن نگیریم باید منتظر شهادت حاج قاسم‌های دیگر باشیم. برای اینکه دشمن بداند که جنایت او بی پاسخ نمی‌ماند باید پاسخ این جنایت خود را بگیرد تا این انتقام عاملی باشد برای اینکه دشمن از ارتکاب جنایت‌های مشابه دوری کند و بداند که جنایت‌های او بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

تصویری از حضور قالیباف بر سر مزار سردار سلیمانی

همچنین بنابر گزارش جماران، قالیباف رئیس مجلس با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ شهید سردار سلیمانی و دیگر شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کرد.

۲۷۲۱۵