سیاسی/ بین الملل فرستاده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه که دوره مأموریتش به پایان رسیده است، تأکید کرد، عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی تحول مثبتی است که احتمالا برای فلسطینی‌ها مفید است! نیکولای ملادینوف به روزنامه نیویورک تایمز گفت: می‌توان عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی را نوعی […]

سیاسی/ بین الملل 5ff1bfd6b3745_5ff1bfd6b374d فرستاده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه که دوره مأموریتش به پایان رسیده است، تأکید کرد، عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی تحول مثبتی است که احتمالا برای فلسطینی‌ها مفید است!

نیکولای ملادینوف به روزنامه نیویورک تایمز گفت: می‌توان عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی را نوعی پاداش برای تل‌آویو به خاطر توقف طرح الحاق کرانه باختری دانست.

وی درباره اینکه فلسطینی‌ها توافق‌های اخیر میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را خیانت فاجعه‌بار می‌دانند، گفت: اکنون فلسطینی‌ها خشمگین هستند. همه این عواطف و احساسات را کنار بگذارید و فکر کنید که چه کسانی بیشتر بر اسرائیل تأثیر می‌گذارند؟ مصر و اردن. اگر چهار، شش یا ۱۰ کشور عربی سفارتخانه‌هایی در تل‌آویو داشته باشند شما دوست دارید با این کشورها در ارتباط باشید و آن‌ها حامی شما باشند اینطور نیست؟

وی افزود: این روابط باعث می‌شود برخی کشورهای عربی بر تل‌آویو تأثیر بگذارند برای همین اگر شما یک فلسطینی باشید دوست دارید مواضعتان را برای برادران و دوستان عربتان توضیح دهید و آن‌ها را بر سر میز مذاکره حامی خود کنید.

ملادینوف با اینکه خیلی حامی طرح صلح آمریکا نیست اما معتقد است که تحولات کنونی امکانات خوبی را برای جانشین وی فراهم خواهد کرد تا به وظیفه خود بهتر عمل کند.

.
.
منبع : خبرفوری