کتابی تازه درباره کریستوفر بولاس که تفکر روانکاوی را در حوزه‌هایی همچون ادبیات، معماری، تاریخ و سیاست هم به ‌کار بسته و سه رمان و یک مجموعه نمایشنامه نیز نوشته است، در بازار نشر ایران ترجمه و منتشر شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «درآمدی بر فراروان‌شناسی کریستوفر بولاس (روانکاوی معاصر)» نوشته سارا نتلتون با […]

نظریه‌های روانکاو سرشناس به بازار آمد

کتابی تازه درباره کریستوفر بولاس که تفکر روانکاوی را در حوزه‌هایی همچون ادبیات، معماری، تاریخ و سیاست هم به ‌کار بسته و سه رمان و یک مجموعه نمایشنامه نیز نوشته است، در بازار نشر ایران ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «درآمدی بر فراروان‌شناسی کریستوفر بولاس (روانکاوی معاصر)» نوشته سارا نتلتون با ترجمه منصوره ولی‌بیگی و نیره احمدی، توسط انتشارات ارجمند چاپ و روانه بازار کتاب شد.

کتاب «درآمدی بر فراروان‌شناسی کریستوفر بولاس (روانکاوی معاصر)» با معرفی و توضیح مبانی نظریه ذهن بولاس به شیوه‌ای نظام‌مند در واقع به سهم پردامنه کریستوفر بولاس در تکامل روانکاوی معاصر اشاره کرده است.

آثار متعدد بولاس حول محور نظریه روانکاوی، فنون بالینی و آسیب‌شناختی روانی است. این کتاب را می‌توان واژه‌نامه تخصصی بولاس و دروازه‌ای به دنیای مفاهیم فراروانشناسانه او دانست.

او تفکر روانکاوی را در حوزه‌هایی همچون ادبیات، معماری، تاریخ، انسان‌شناسی اجتماعی و سیاست هم به ‌کار بسته و سه رمان و یک مجموعه نمایشنامه نیز به رشته تحریر در آورده است. با پیوند دادن نظریه و عمل، سلامت و آسیب‌شناسی، او ارتباط پیچیده جهانِ شخصیِ درونِ ذهنی را با جهان ابژه‌های بیرونی بررسی می‌کند. تفکرات بولاس از نظریه ذهن فروید ریشه گرفته و با مرکزیت دادن به پیچیدگی و آفرینندگی ذاتی ناخودآگاه، به ارائه مدل جدیدی تحت عنوان ناخودآگاه پذیرنده پرداخته و از این رهگذر مفاهیم جدیدی را به روانکاوی معاصر وارد کرده است.

نوشته‌های او، افرادی با طرزفکر خاص را به سرعت مجذوب خود می‌کند. بولاس در قالب مفاهیمی‌ همچون خلاقیت، تجارب زیبایی‌شناختی، بی‌همتا بودن شخصیت انسان، فرایند ناخودآگاه رشد و تغییر و …، ایده‎های پرامید و جذابی می‌آفریند و خواننده را به تکاپو می‌اندازد تا خویشتن را در مناسبتی جدید با امور آشنا و مألوف قرار دهد. از طریق مفاهیمش به ما روش فکر کردن می‌دهد تا به این بیندیشیم که در سرمان چه می‌گذرد، درعین حال غافل از این نیست که نهایتاً چیزی در خویشتن ماست که از دسترس و بیان خارج است. این کتاب برای روانکاوان، روان‌درمانگران و مشاوران و نیز برای روان‌پزشکان، روان‌شناسان و مددکاران اجتماعی که به‌دنبال کاربست مفاهیم روان‌تحلیلی در اقدامات درمانی خود هستند، می‌تواند روشنگر و رهگشا باشد.

این کتاب در ۱۷۶ صفحه با قیمت ۳۳هزار تومان در کتاب‌فروشی‌ها و نیز با ده درصد تخفیف در سایت انتشارات ارجمند قابل دسترسی است.

۵۷۲۴۵