سیاسی/ بین الملل نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا اعلام کردند که به اعتقاد آنها عملیات گسترده سایبری که ماه گذشته شناسایی و خنثی شد برای جمع‌آوری اطلاعات انجام شده که احتمالا روسیه منشا آن بوده است. این نهادهای اطلاعاتی و امنیتی همچنین می‌گویند کمتر از ۱۰ آژانس دولتی آمریکایی تحت تاثیر حملات سایبری بعدی بوده‌اند […]

سیاسی/ بین الملل 5ff543ad29d21_5ff543ad29d23 نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا اعلام کردند که به اعتقاد آنها عملیات گسترده سایبری که ماه گذشته شناسایی و خنثی شد برای جمع‌آوری اطلاعات انجام شده که احتمالا روسیه منشا آن بوده است.

این نهادهای اطلاعاتی و امنیتی همچنین می‌گویند کمتر از ۱۰ آژانس دولتی آمریکایی تحت تاثیر حملات سایبری بعدی بوده‌اند که پس از هک اولیه سامانه‌های کامپیوتری انجام شده بود.

مقام‌های آمریکایی پیش از این هشدار دادند یک عملیات بزرگ سایبری برای هک سامانه‌های کامپیوتری بخش‌های دولتی و خصوصی در کشور کشف شده که یک «خطر جدی» برای زیرساخت‌های حیاتی کشور است.

به گفته آنها، اطلاعات حساس چند نهاد دولتی آمریکا، از جمله وزارتخانه‌های خارجه، بازرگانی، انرژی، کشاورزی، و بخش امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی، طی ماه‌ها در معرض خطر این حملات قرار گرفته بودند.

گفته می‌شود که هکرها در این عملیات گسترده و پیچیده از طریق شکستن فیلتر سامانه‌های کامپیوتری چند سازمان دولتی، که از نرم‌افزار «سولار ویندز» استفاده می‌کردند، توانستند به داخل سامانه آنها نفوذ کنند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا چند روز پس از اعلام کشف این هک گسترده گفت روسیه به روشنی مسئول آن است. سفارت روسیه در واشنگتن با صدور بیانیه‌ای این اتهام را «بی‌پایه» خوانده و رد کرده است.

.
.
منبع : خبرفوری