سیاسی/ بین الملل نشریه هیل در مطلبی از هشدار پسر ترامپ به جمهوری خواهانی خبر داد که نسبت به آرای الکترال انتخابات در نشست روز چهارشنبه کنگره اعتراض نمی‌کنند. «اریک ترامپ» پسر دوم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نسبت به ایجاد چالش‌های اولیه (چالش‌های اولیه به موانعی گفته می‌شود که یک مقام منتخب کنونی در […]

سیاسی/ بین الملل 5ff5b24fc93d5_2021-01-06_16-21 نشریه هیل در مطلبی از هشدار پسر ترامپ به جمهوری خواهانی خبر داد که نسبت به آرای الکترال انتخابات در نشست روز چهارشنبه کنگره اعتراض نمی‌کنند.

«اریک ترامپ» پسر دوم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نسبت به ایجاد چالش‌های اولیه (چالش‌های اولیه به موانعی گفته می‌شود که یک مقام منتخب کنونی در انتخابات مقدماتی آینده توسط یکی از اعضای حزب سیاسی خود به چالش کشیده شود) برای جمهوری خواهانی که به نتایج آرای الکترال در روز چهارشنبه اعتراض ندارند، هشدار داد.
اریک ترامپ دیروز سه شنبه هشدار داد که وی در انتخابات مقدماتی ۲۰۲۲رقبای اصلی هر قانونگذار جمهوری خواهی که مخالفت خود را با نتایج انتخابات روز چهارشنبه اعلام نکند، تقویت خواهد کرد.
وی روز گذشته در توئیتی نوشت: «من شخصا تلاش خواهم کرد تا تک تک سناتورها یا قانونگذاران جمهوری خواه کنگره را که در برابر این تقلب نمی‌ایستند، شکست دهم. آن‌ها در انتخابات بعدی به چالش کشیده می‌شوند و شکست خواهند خورد» .
نشریه هیل در ادامه این گزارش نوشت: این تهدید نشان دهنده شکاف موجود در میان جمهوری خواهان در خصوص جلسه روز چهارشنبه در کنگره است؛ جلسه‌ای که طی آن انتظار می‌رود هر دو مجلس نمایندگان و سنا، ۳۰۶ آرای الکترال «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب را تائید کنند.
اکثریت دو حزب در مجلس نمایندگان و سنا گفته‌اند که نتایج را تأیید می‌کنند، اما حدود ۱۴۰ جمهوری خواه مجلس نمایندگان و دستکم ۱۳ جمهوری خواه سنا گفته‌اند که با نتایج انتخابات ایالت‌های آریزونا، جورجیا یا پنسیلوانیا مخالفت خواهند کرد.
ترامپ هم پیش از این از جمهوری خواهان خواسته بود برخی از نمایندگان هم حزبی خود را که علیه تقلب در انتخابات مخالفت نکرده‌اند، به چالش بکشند. وی عصبانیت و خشم خود را متوجه رهبران حزبی سنا و به ویژه سناتور «جان تون» نماینده دموکرات داکوتای جنوبی کرده و از «کریستی نوئم» (Kristi Noem) فرماندار این ایالت خواسته است تا در سال ۲۰۲۲ با پایان دوره نمایندگی تون، وی را به چالش بکشد.
ترامپ در توئیتی روز اول ژانویه (۱۲ دی) نوشت: «من امیدوارم که فرماندار بزرگ داکوتای جنوبی در انتخابات مقدماتی سال ۲۰۲۲ در برابر جان تون وارد رقابت شود. این کار خارق العاده‌ای است که وی (کریتس نوئم) می‌تواند انجام دهد، اما اگر کریتس نبود، دیگران در حال صف آرایی هستند. داکوتای جنوبی اکنون رهبری قدرتمندی می‌خواهد! " او توییت کرد و از تون فقط به عنوان یک جمهوری خواه نام برد» .
چالش اصلی در سیاست آمریکا زمانی رخ می‌دهد که یک مقام منتخب کنونی در انتخابات مقدماتی آینده توسط یکی از اعضای حزب سیاسی خود به چالش کشیده شود. چنین رویدادهایی، در تاریخ سیاسی آمریکا مکرر رخ نمی‌دهد، زیرا سنت حاکم این گونه است که به منظور حفظ اتحاد و یکپارچگی حزبی و به منظور به حداقل رساندن احتمال از دست دادن کرسی از رهبران حزبی خود حمایت می‌کنند.

.
.
منبع : خبرفوری