سیاسی/ بین الملل رئیس جمهوری آمریکا امروز (چهارشنبه) از معاونش خواست تا "نهایت شجاعت" را به خرج داده و از اختیاراتش در سنا برای کمک به ایالت‌ها در "تصحیح نتایج متقلبانه خودشان" استفاده کند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری نوشت: ایالت‌ها می‌خواهند تا اصلاحات انجام دهند. آنها اکنون می‌دانند که آرایی که […]

سیاسی/ بین الملل 5ff5c961842d7_5ff5c961842db رئیس جمهوری آمریکا امروز (چهارشنبه) از معاونش خواست تا "نهایت شجاعت" را به خرج داده و از اختیاراتش در سنا برای کمک به ایالت‌ها در "تصحیح نتایج متقلبانه خودشان" استفاده کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری نوشت: ایالت‌ها می‌خواهند تا اصلاحات انجام دهند. آنها اکنون می‌دانند که آرایی که شمارش شده است، بر پایه تخلف‌ها و تقلب‌ها بوده است.

او در ادامه خطاب به معاونش مایک پنس نوشت: نهایت شجاعت را نشان بده و از اختیاراتت برای کمک به ایالت‌ها در تصحیح نتایج متقلبانه خودشان استفاده کن.

این اظهارات ترامپ در آستانه نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان آمریکا برای تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر مطرح می‌شود. او از مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا که ریاست سنا را هم بر عهده دارد، خواسته تا آن نتایجی که خودش نمی‌پذیرد، تایید نکند.

این در حالیست که مایک پنس چنین اختیاری ندارد و مارک شورت، رئیس دفتر او دوشنبه به رویترز گفت که این مقام "مطیع قانون اساسی است و از رویه‌های قانونی تبعیت می‌کند."

در همین حال به نظر می‌رسد کنترل سنا در حال خارج شدن از دست جمهوری‌خواهان باشد. تکلیف یکی از دو رقابت‌ها بر سر کرسی سنا از ایالت جورجیا مشخص شده و به یک نامزد دموکرات رسیده است. در رقابت دوم هم نماینده دموکرات‌ها همچنان پیشتاز است. این تحولات مایه نگرانی جمهوری‌خواهان شده است.

چنانچه سنا به کنترل دموکرات‌ها درآید، دو سال اول ریاست جمهوری بایدن نسبتا آرام خواهد گذشت. مجلس نمایندگان آمریکا هم در انتخابات نوامبر همچنان در کنترل دموکرات‌ها باقی ماند.

.
.
منبع : خبرفوری