سیاسی/ دولت رئیس جمهور گفت: آنچه در آمریکا شاهد بودیم نشان داد دموکراسی غربی چقدر فشل است. یک آدم پوپولیست آمد و آبروی کشور خود را خدشه‌دار کرد. حجت الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از سه طرح کلان ملی و کارخانه‌های نوآوری که به طور ویدئو کنفرانسی در چهار استان چهارمحال و […]

سیاسی/ دولت 5ff6bb3d3476d_2021-01-07_11-11 رئیس جمهور گفت: آنچه در آمریکا شاهد بودیم نشان داد دموکراسی غربی چقدر فشل است. یک آدم پوپولیست آمد و آبروی کشور خود را خدشه‌دار کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از سه طرح کلان ملی و کارخانه‌های نوآوری که به طور ویدئو کنفرانسی در چهار استان چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، اصفهان و فارس برگزار شد، افزود: امروز شاهد افتتاح خط دو نوع واکسن مهم بودیم و واکسن های دیگری که در ماه های آینده به بهره برداری می رسد.این برای ما از نظر امنیت غذایی و اقتصادی و همچنین در زمینه ارزی که مصرف می شود، اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه این واکسن ها ۲۰۰ میلیون یورو در سال هزینه می شود،افزود: اگر مشکلات دیگر نباشد این افتخاری است که روی پای خود بایستیم، تولید کنیم و ان شالله صادر کنیم.همه واکسن هایی که تولید می شود به اندازه نیاز داخلی تولید و توسعه می یابد و می تواند نیازهای برخی کشورهای منطقه را حل کند.

روحانی با اشاره به اهمیت کارخانه های نوآوری گفت: کارخانه های نواوری و پارک های فناوری فضای کشور را علمی می کند و باعث می شود سلسله حرکت دانشگاهی قطع نشود.

وی گفت: در سابق فردی درس می خواند حداکثر تا مراحل تحصیلات تکمیلی و دکترا ادامه می داد و بعد قطع می شد. امروز با این کارخانه های نوآوری تحصیل و تحقیقات ما ادامه می یابد و ما هم به یک اقتصاد پربار و پاک می رسیم و هم می توانیم از لحاظ علمی کشور را بی نیاز کنیم.

رییس جمهوری اضافه کرد: بعد از ایمان که بالاترین قدرت فرهنگی است، شاید هیچ قدرتی بالاتر از قدرت علمی و فناوری نیست. این قدرت در همه زمینه های دفاعی، اقتصادی و توانمندی کشور برای رفاه مردم می تواند نقش اساسی داشته و حرف اول را در کشور بزند.

رییس جمهوری با اشاره به سالروز حادثه هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: سالروز این حادثه را به همه داغداران آن تسلیت می‌گویم.

وی افزود: این حادثه یک حادثه باورنکردنی بود که ناشی از خطای یک فرد و بی‌تدبیری یک جمع بود که البته همه اینها از یک سهو و اشتباهی ناشی شده است.

ادامه دارد

.
.
منبع : خبرفوری