سیاسی/ مجلس رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس یازدهم در بین وظیفه نظارت و قانون‌گذاری اولویت به نظارت داده شده است. محمدباقر قالیباف ۱۸ دی‌ماه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی از چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم این استان شهیدپرور، شجاع و ولایت‌مدار هستند، اظهار کرد: مردم این استان در هشت […]

سیاسی/ مجلس 5ff70db741381_5ff70db741385 رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس یازدهم در بین وظیفه نظارت و قانون‌گذاری اولویت به نظارت داده شده است.

محمدباقر قالیباف ۱۸ دی‌ماه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی از چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم این استان شهیدپرور، شجاع و ولایت‌مدار هستند، اظهار کرد: مردم این استان در هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن بدون هیچ توقعی ایستادند و خود من نیز در تیپ ۴۴ قمربنی‌هاشم در کنار این رزمندگان بودم.

رئیس قوه مقننه افزود: به‌علت شرایط کرونا امکان برگزاری تجمعات مردمی و حضور در بین اقشار مختلف مردم در چهارمحال و بختیاری وجود نداشت، اما این مردم با وجود سختی در مسیر حرکت حاضر و خواسته‌های خود را عنوان کردند.

وی با بیان اینکه نظارت میدانی و سفر به استان‌ها با اولویت‌ استان‌های کم‌برخوردار در اولویت مجلس شورای اسلامی قرار دارد، بیان کرد: محرومان ولی‌نعمت مسئولان هستند، انصاف و عدالت اقتضا می‌کند در نظارت‌های میدانی به‌دنبال بهبود شرایط زندگی و معیشت این قشر و متوازن کردن پیشرفت در کشور باشیم.

قالیباف تاکید کرد: در مجلس یازدهم در بین وظیفه نظارت و قانون‌گذاری اولویت به نظارت داده شده است، در صحن مجلس با ابزاری از جمله استیضاح، سوال، تذکر، تحقیق و تفحص این نظارت انجام می‌شود و یک بخش نیز نظارت میدانی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در اجرای پروژه‌های با مقیاس بزرگ و مقیاس کوچک نباید هیچ تفاوتی قائل شویم، این مسئله هم منشا علمی دارد و هم منشا دینی، امام علی ( ع) نیز در نامه خود به مالک به این مسئله تاکید داشته است که انجام کارهای بزرگ تو رو از انجام کارهای کوچک غافل نکند و این عذری برای ترک مسئولیت است.

وی بیان کرد: مشکلات مردم روستایی و مناطق محروم شاید از نظر ما کوچک باشد، اما برای آن‌ها یک مشکل بزرگ است، این‌ها مردمی بودند که در جنگ تحمیلی به دفاع از کیان کشور پرداختند و بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها باید از مهم‌ترین کارها باشد.

قالیباف گفت: در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی و سیاست‌گذاری‌ها باید به همه پروژه‌ها به یک میزان توجه شود، در رسیدگی به مشکلات مردم نباید با انجام کارهای بزرگ غفلت شود.

.
.
منبع : خبرفوری