محمدرضا عارف با انتشار عکسی به مناسبت چهارمین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یادداشتی درباره او نوشت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «محمدرضا عارف» در یادداشتی به مناسبت چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اینستاگرام خود نوشت: چهار سال از فقدان لنگرگاه میانه‌روی و اعتدال در جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(رضوان الله […]

پست اینستاگرامی عارف درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

محمدرضا عارف با انتشار عکسی به مناسبت چهارمین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یادداشتی درباره او نوشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «محمدرضا عارف» در یادداشتی به مناسبت چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اینستاگرام خود نوشت:
چهار سال از فقدان لنگرگاه میانه‌روی و اعتدال در جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(رضوان الله تعالی علیه) می‌گذرد.
ایشان که از دوران آغاز نهضت اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای بودند و با درایت و هوشمندی همه‌جانبه نگرانه‌ای که داشتند، منشاء تصمیمات بزرگ برای عبور نظام و کشور از بحران‌ها بودند.
درایت، صبوری و شکوری، هاشمی را در برهه‌های حساس، به عنوان چهره‌ای راه‌گشا در خدمت به مُلک و ملت هدایت می‌کرد. سیاست‌مداری توسعه‌گرا که خود را فراجناحی تعریف می‌کرد و در مواجهه با رخدادهای پیرامونی، معطوف به واقعیات و ممکنات، سیاست‌ورزی می‌کرد و می‌کوشید از کمترین فرصت، بیشترین بهره را به نفع کشور و ملت رقم زند. هاشمی در تثبیت نظامِ برآمده از نهضت، در مدیریت جنگ، در پروژه‌ی خاتمه‌ی جنگ، در سازندگی و توسعه، نقشی بی‌بدیل داشت.
اینجانب که در دوران ریاست جمهوری ایشان، مفتخر به ریاست دانشگاه تهران، به عنوان کانون علمی-سیاسی در کشور بودم، و بعدها در دوران وزارت و معاون اولی دولت اصلاحات و مجمع تشخیص مصلحت نظام، مراوداتی زیاد با آن فقید سعید داشتم، می‌توانم با قاطعیت بگویم که توسعه، امنیت و اعتلای ایران اسلامی با بهره‌گیری از تجارب جهانی و البته سازگار با فرهنگ ایرانی – اسلامی در صدر برنامه‌های ایشان بود.


سال ۹۲، دغدغه‌های مشترکی، من و ایشان را به صحنه‌ی انتخابات آورد، وقتی امکان ادامه‌ی حضور ایشان میسر نگردید، بزرگوارانه میدان را ترک کردند. همان دغدغه‌های مشترک بود که من نیز با مشورت با بزرگان و در پاسخ به ندای وحدت خواهی جامعه‌ی بهبودخواه، صحنه را برای اجماع فراهم آوردم.
به نظرم نظام و کشور در شرایط کنونی بیش از هر زمانی به مشی عقلایی هاشمی نیازمند است.
او مصلحت نظام را مصلحت کشور و ملت تعریف می‌کرد، و این خود بزرگترین باطل السحر نقشه‌های دشمنان برای ایجاد شکاف بین ملت و حاکمیت بود.
برای حضور در مراسم بزرگداشت این چهره صبور و مدبر آماده می‌شدم که به دلیل کسالتی مختصر توفیق حضور نیافتم.
بار دیگر یاد و خاطره‌ی آن عزیز را گرامی داشته و بازخوانی مشی توسعه‌گرایانه و اخلاقی ایشان را به عنوان مسیری برای عبور از بحران‌ها و مخاطرات به دوستداران توسعه و اعتلای ایران اسلامی یادآور می شوم. رحمت الله علیه.

۲۱۶۲۱۶