روزنامه خراسان نوشت: آخرین قسمت سریال پرمخاطب بهرنگ توفیقی، چه کیفیتی داشت؟ قسمت ۲۹ سریال «آقازاده» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، دیروز منتشر شد و این مجموعه به پایان رسید. «آقازاده» در طول پخش مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و به تازگی مجموع قسمت‌های آن به رکورد بیش از یک میلیارد دقیقه تماشا در فیلیمو رسید، […]

عاقبت تلخ پدرخوانده و «آقازاده»

روزنامه خراسان نوشت: آخرین قسمت سریال پرمخاطب بهرنگ توفیقی، چه کیفیتی داشت؟

قسمت ۲۹ سریال «آقازاده» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، دیروز منتشر شد و این مجموعه به پایان رسید. «آقازاده» در طول پخش مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و به تازگی مجموع قسمت‌های آن به رکورد بیش از یک میلیارد دقیقه تماشا در فیلیمو رسید، اما رخ دادن بعضی اتفاقات در قصه مانند غلط از آب در آمدن پیش‌بینی‌ها درباره زنده بودن راضیه و به ویژه مرگ «نیما»، واکنش منفی مخاطبان این سریال را به دنبال داشت.

پایانی خوب و قابل انتظار

اگر بخواهیم صرفا پایان‌بندی مجموعه «آقازاده» را ارزیابی کنیم، می‌توان گفت این سریال پایان‌بندی خوب، مناسب و البته قابل پیش‌بینی داشت. دستگیری افراد مهم در پرونده «نیما بحری» و فسادهای اقتصادی، اتفاقی بود که انتظارش را داشتیم. برخلاف بعضی از سریال‌ها که همه اتفاقات ناگهان در قسمت پایانی به سرانجام می‌رسد، «آقازاده» با روند و ریتم مناسبی به آخر رسید. هرچه به پایان سریال نزدیک شدیم، تکلیف شخصیت‌ها یکی یکی روشن‌ و سرنوشت دیگر شخصیت‌های مهم قصه مانند «حامد»، «حاج حسن» و «بهرامی» نیز در قسمت پایانی معلوم شد، بنابراین سریال پایان کاملی داشت و نقطه مبهم مهمی باقی نماند. هرچند با اتفاقی که در سریال افتاد، زنده ماندن شخصیت «حامد تهرانی» کمی عجیب و غیرمنطقی به نظر می‌رسید، اما این شخصیت حفظ شد و معلوم نیست که پس از «پدر» و «آقازاده»، باز هم در قصه‌هایی که حامد عنقا می‌نویسد حضور خواهد داشت یا خیر.

واکنش منفی مخاطبان به پایان‌بندی

نظرات مخاطبان درباره کلیت سریال نشان می‌دهد «آقازاده» جزو سریال‌های موفق مدیوم نمایش خانگی بوده و توجهات را جلب کرده است، اما کشته شدن شخصیت منفی سریال در قسمت ۲۸ باعث شد موج واکنش‌های انتقادی تماشاگران به سمت این مجموعه سرازیر شود. واکنش‌های مخاطبان به قسمت پایانی سریال هم چندان مثبت نبوده و اتفاقاتی مانند دستگیر نشدن «تینا» و «شهنام» باعث شده است که عده‌ای از مخاطبان پایان «آقازاده» را نیمه‌تمام بدانند و توقعاتشان برآورده نشده باشد. کاربری درباره این موضوع نوشته: «شهنام راحت آدم می‌کشه کسی کاریش نداشت، تینا فرار کرد! نمی‌شد دیپورت بشه.» کاربر دیگری نوشته: «چرا ناقص تموم شد، شهنام چی شد پس؟!» عده‌ای از کاربران هم ابهاماتی درباره سرنوشت قطعی «حامد» مطرح کرده و نوشته‌اند که مردن یا زنده ماندن این شخصیت به اندازه کافی روشن نبوده است.

۲۴۱۲۴۱