اجتماعی/ سلامت استاندار تهران با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: نباید به گونه‌ای عمل شود که دستاوردهای فعلی مقابله با کرونا از بین برود. انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: با همت دست اندرکاران کنترل و مدیریت بیماری کووید ۱۹ به ویژه نظام سلامت کشور […]

اجتماعی/ سلامت 5ffc5b95ebb77_5ffc5b95ebb79 استاندار تهران با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: نباید به گونه‌ای عمل شود که دستاوردهای فعلی مقابله با کرونا از بین برود.

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: با همت دست اندرکاران کنترل و مدیریت بیماری کووید ۱۹ به ویژه نظام سلامت کشور شاهد کاهش مبتلایان، بستری ها و فوتی های کرونا ویروس در کشور و استان تهران هستیم. تحقق این مهم مدیون اقدامات چند گانه ای است که ظرف این مدت انجام شده است. اقداماتی همچون اعمال محدودیت ها، منع ترددها و شروع طرح شهید سلیمانی این شرایط را فراهم آورده است و امروز باید در حفظ این شرایط تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

وی افزود: برای حفظ شرایط موجود تمامی محدودیت های اعمال شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا و پروتکل هایی که نظام سلامت تدوین کرده است را باید در دستور کار قرار دهیم. این ویروس ریشه کن نشده است و نوع جدید آن هم آمده که به سن و شرایط زمینه ای کاری ندارد و همه را درگیر می کند. این شرایط جدیدی است و تا تولید واکسن ملی و بومی و خرید واکسن از کشورهای قابل اعتماد باید با رعایت پروتکل ها به صورت دقیق سیر نزولی ابتلا و فوتی های کرونا را حفظ کنیم.

محسنی بندپی ادامه داد: جمع بندی جلسه امروز این است که در استانی با تراکم زیاد همچون تهران فاصله گذاری ما غیر از مترو و اتوبوس مطلوب است اما اگر مترو و اتوبوس را اضافه کنیم میانگین رعایت فاصله گذاری ۷۷ درصد است در حالی‌که رعایت بیش از ۹۰ درصدی فاصله‌گذاری اجتماعی برای ما اطمینان‌بخش است. لذا باید دقت و تلاش کنیم دستاوردهای فعلی را از دست ندهیم. بر همین اساس پیشنهاد مشخص ما این است که با توجه به تراکم دانش آموزی در تهران که بیش از میانگین کشوری است باید در ارتباط با بازگشایی مدارس دقت لازم را انجام دهیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه پنج شهر استان مازندران و سه شهر استان گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند گفت: ۵۰ درصد مجوزهای صادر شده برای تردد بین استانی برای همین دو استان است. لذا یکی از پیشنهادات ما این است که در ایام پیش رو با توجه به احتمال تقاضای سفر به این دو استان و افزایش مشکلات در این روزها همانند ایام عید برخورد شود و مجوزی برای تردد صادر نشود تا شرایطی که به دست آمده به راحتی از بین نرود.

وی در خصوص برگزاری نمازهای جمعه و فعالیت مشاغل نیز گفت: نماز جمعه در مصلی ها و مساجد با رعایت پروتکل ها اگر با دقت و نظارت انجام شود کار ارزشمندی است اما نباید طوری اقدام شود که ظرف هفته های آینده شاهد تغییر وضعیت در خصوص بیماری کووید ۱۹ باشیم.

.
.
منبع : خبرفوری