سیاسی/ سیاست خارجی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن توسط آمریکا تاکید کرد: این تصمیم راه‌حل صلح‌آمیز و وصول کمک‌های انسانی را تحت تاثیر قرار داده و ماموریت صلح‌طلبانه سازمان ملل را نیز مسدود می‌کند. «سعید خطیب ‌زاده» با اشاره به اقدام وزارت‌خارجه آمریکا برای تروریستی خواندن جنبش انصارالله […]

سیاسی/ سیاست خارجی 5ffefa0ca94e3_2021-01-13_17-17 سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن توسط آمریکا تاکید کرد: این تصمیم راه‌حل صلح‌آمیز و وصول کمک‌های انسانی را تحت تاثیر قرار داده و ماموریت صلح‌طلبانه سازمان ملل را نیز مسدود می‌کند.

«سعید خطیب ‌زاده» با اشاره به اقدام وزارت‌خارجه آمریکا برای تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن، آن را آخرین تلاش‌های دولت ترامپ برای تکمیل نقش مخرب خود در جنگ تحمیلی و شرم‌آور یمن و به بن‌بست کشاندن راه حل سیاسی و مذاکرات صلح دانست.

وی با بیان اینکه از ابتدای جنگ یمن، آمریکا حامی اصلی جنایت‌های ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی در یمن بود، اظهار داشت: آمریکا از هیچ کمک مالی و تسلیحاتی در این زمینه دریغ نورزیده و دولت و وزارت امور ‌خارجه ترامپ نیز در شعله‌ور ساختن و استمرار جنگ و مسدودسازی هر منفذی برای حل سیاسی این بحران از هیچ تلاشی مضایقه نکرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه این تصمیم وزارت امور خارجه آمریکا موجب نگرانی جامعه جهانی شده است، تصریح کرد: این تصمیم راه‌حل صلح‌آمیز و وصول کمک‌های انسانی را تحت تاثیر قرار داده و ماموریت مصالحه جویانه سازمان ملل را نیز مسدود می‌کند.

خطیب‌زاده ابراز امیدواری کرد جامعه جهانی در برابر این تصمیم شرورانه وزارت خارجه رژیم ترامپ از خود واکنش نشان دهد.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که وزارت خارجه ایالات متحده تصمیم خود برای قرار دادن نام انصارالله در «سازمان تروریستی خارجی» را به کنگره ابلاغ کرد.

این تصمیم جدید آمریکا در حالی اتخاذ می‌شود که عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند.

.
.
منبع : خبرفوری