موضوع درج یا عدم درج قیمت‌ها در آگهی‌های اینترنتی به بحثی ادامه دار این روزها تبدیل شده است . به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در حالی که درج قیمت بر آگهی‌های اینترنتی مجاز اعلام شد، وزیر راه و شهرسازی مخالفت خود را با این اقدام صراحتا اعلام تاکید کرد این روند باید بار دیگر متوقف شود […]

کاربران خبرآنلاین نظر دادند: تورم را با گرانی اشتباه نگیرید

موضوع درج یا عدم درج قیمت‌ها در آگهی‌های اینترنتی به بحثی ادامه دار این روزها تبدیل شده است .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در حالی که درج قیمت بر آگهی‌های اینترنتی مجاز اعلام شد، وزیر راه و شهرسازی مخالفت خود را با این اقدام صراحتا اعلام تاکید کرد این روند باید بار دیگر متوقف شود چرا که درج قیمت‌ها در آگهی‌های اینترنتی به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند.

قیمت

از سوی دیگر موافقان درج قیمت می‌گویند در نبود قیمت‌ها آشفته بازاری شکل گرفته که در آن مالکان قیمت‌های عجیب و غریب پیشنهاد می‌دهند.کاربران خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که شما درج قیمت‌ها را به سود خریدار می‌دانید یا زیان او؟ پاسخ‌های متفاوتی دادند. مجید گلپا، از کاربران خبرآنلاین گفته است:"اتفاقا بی‌خبری از قیمتها باعث رشد قیمت می‌شود.چون دلالها میگن اینجا مثلا ما میدیم متری بیست میلیون جای دیگه سی میلیون هست ولی وقتی قیمت‌ها سراسری اعلام بشه رقابت برای فروش زیاد میشه و قیمتها میاد پایین."

از سوی دیگر علی ستای دیگر کاربر خبرآنلاین معتقد است: "فرض کنید فردی بساز بفروش دارای ۱۰ واحد آپارتمان در یک محله است.قیمت ملک متری ۲۰ میلیون است.چند تا ملک خودش رو در بنگاه ها و فضای مجازی قیمت میزاره متری ۳۵ میلیون! اصلا هم اهمیت نداره فروش بره یا نه.اتفاقی که میوفته اینه که هر کس میخواد ملکش رو بفروشه برای قیمت گذاری به سایت ها و بنگاه مراجعه میکنه.تو سایت میبینه قیمت چند تا ملک متری ۳۵ تومن خورده.پیش خودش میگه قیمت ملک همینه دیگه.بعد اون فرد هم به خیال استعلامی که گرفته و فکر میکنه واقعیه؛ ملکش رو میزاره متری ۳۰ تا ۳۵٫به همین سادگی."

برخی نیز معتقدند "ماجرای قیمت ملک هیچ ارتباطی با درج یا عدم درج قیمت ندارد چرا که درج قیمت‌ها به نظام اقتصادی مربوطه اگر بازار آزاده که این هم آزاده ولی اگر سیستم کنترلیه این هم باید باشه ولی توسط ناظران کنترل بشه."

همچنین کابر دیگری معتقد است:" وضع قوانین صحیح از جمله بستن مالیات سنگین برای دلالی در بازارهای مسکن و خودرو تاثیر زیادی داره."

در عین حال کاربری تاکید کرده است تورم را نباید با گرانی اشتباه گرفت . او و برخی دیگر بر این اعتقادند که تورم عامل رشد قیمت‌هاست و مهار تورم شرایط را تغییر می‌دهد.

۲۲۳۲۲۳