فعال اصلاح طلب گفت: حزب ندای ایرانیان یکی از دستاوردهای جریان اصلاحات در دهه نود است. محمدرضا عارف، فعال اصلاح طلب در ششمین مجمع عمومی حزب ندای ایرانیان گفت: من این حزب را یکی از دستاوردهای جریان اصلاحات در دهه نود می‌دانم. عارف ادامه داد: شرایط بعد از حوادث ۸۸ و عدم حضور جریان اصلاحات […]

انتقاد عارف از اصلاح‌طلبان/  نیازمند صداقت با مردم هستیم نه توجیه‌گری و ماله‌کشی

فعال اصلاح طلب گفت: حزب ندای ایرانیان یکی از دستاوردهای جریان اصلاحات در دهه نود است.

محمدرضا عارف، فعال اصلاح طلب در ششمین مجمع عمومی حزب ندای ایرانیان گفت: من این حزب را یکی از دستاوردهای جریان اصلاحات در دهه نود می‌دانم.

عارف ادامه داد: شرایط بعد از حوادث ۸۸ و عدم حضور جریان اصلاحات در انتخابات سال ۹۰ نشانه یاسی بود که در جریان اصلاحات احساس می شد.

او افزود: جوانان این حزب با تشویق و ترغیب بزرگان جریان اصلاحات به میدان آمدند و فعالیت جدیدی را آغاز کردند و توانستیم با کمک حضور بزرگان اصلاح طلب حرکتی دوباره آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این فعال سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: در زمانی که طرح تشکیل حزب مطرح بود، به عنوان یک وظیفه از این حزب حمایت کردم و بقیه را به تشویق از این حزب ترغیب کردم.

عارف ادامه داد: ابتکار خوب صادق خرازی در جذب جوانان اتفاق خوبی بود که در این حزب افتاد، اگر چه در سال ها گذشته با فراز و فرودهایی همراه بوده ولی این درخواست را دارم که عملکرد حزب در شش سال گذشته بررسی شود و نقاط قوت و ضعف آن پیگیری و رفع شوند.

او افزود: واقعیت این است، ائتلاف‌های این چنینی که در چند سال گذشته داشتیم با هدف انتخابات تشکیل می‌شود و از فردای انتخابات پاسخگویی برای آن دیگر معنایی ندارد و گاها دیده می‌شود که این ائتلاف ها تغییر می کنند.

اهم اظهارات او به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان و برنا از این قرار است:

*جمهوریت نظام ایجاب می کند که ما ساز و کارهای قوی داشته باشیم و پاسخگوی رفتار و عملکردها باشد و در این مسیر، هیچ راهی جز رسیدن به یک یا چند حزب فراگیر نداریم و ما از جریان اصلاحات این توقع را داریم که این رویکرد را دنبال کنند.

*حزب ندا از جمله ظرفیت های جوانان و تعامل با مردم را دارد و رویکرد جدیدی در استفاده از شبکه های اجتماعی را در خود جای داده است.

* پیشنهاد من به ارکان حزب این است که رسیدن به حزب فراگیر را در دستور کار خود قرار دهند و با تجربه‌ای که در شورای‌عالی داشتیم می‌توانیم به این مهم برسید که در چند مرحله می‌توان به این اتفاق دست پیدا کرد، مرحله اول اجماعی یعنی چند حزب که تفکر نزدیک به هم دارند جمع شوند یک اجتماع را تشکیل دهند، مرحله دوم تشکیل یک شورا برای نظارت برای این تجمع و سوم تشکیل ائتلاف فراگیر است که من هم آمادگی دارم که در این مراحل همراه دوستان باشم.

*در خرداد ۱۴۰۰ شرایط خاصی را در پیش داریم جریان اصلاحات باید با تمام ظرفیت برای حضور تلاش کند.

* ما همیشه با جریان اقتدارگرا در داخل کشور و با مخالفان نظام در خارج از کشور درگیر بوده‌ایم، جریان مخالف نظام به این نتیجه رسیدند که اگر می‌خواهند نظام را از بین ببرند باید جریان اصلاحات را از بین ببرند.

* موضوع دیگر حضور مردم است که جریان اصلاحات تاکید زیادی بر این موضوع دارد؛ رفتار برخی از دوستان اصلاح طلب از یک سوء و رفتار برخی افراد دیگر که در مواقع ضرورت لباس اصلاح طلبی می پوشند و در لباس اصلاح طلبی به این جریان ضربه می زنند.

* باید با تکیه بر تجربه موفق دولت اصلاحات اعتماد مردم را دوباره برگردانیم؛ باور دارم که اگر در مسیر درست حرکت کنیم اعتماد مردم را دوباره جلب می کنیم.

*هر گونه کاندیدای عاریتی و اجاره ای توهین به جریان اصلاحات است و ما نشان دادیم که می توانیم با استفاده از نفرات خود کارهای مهمی انجام دهیم.

* نباید اجازه دهیم ذهنیت گرایی افراطی ما را به ناکجا ببرد.

* امروز نیازمند صداقت با مردم هستیم نه توجیه گری و ماله کشی؛ نیازمند صداقت با خود و ملت هستیم.

* در کشور ما بسیاری از ائتلاف ها انتخاباتی است و بعد از انتخابات پاسخگو نیستند. انتظار ما از جریان اصلاح طلب این است که در دهه آینده به چند حزب فراگیر برسیم حزب ندای ایرانیان از جمله احزاب مهمی است. همواره از جوانان این حزب انگیزه گرفتم این حزب باید نقش آفرینی کند.

* سه مرحله که ارکان حزب ندای ایرانیان می تواند در دستور کار قرار دهد شامل: مرحله اجماعی، مرحله ائتلاف و غیره است.طی برنامه ۵ یا۶ ساله می توان به حزب فراگیر رسید و اعلام آمادگی می کنم که کمک کنم.

* چند ماهی از مجلس گذشته است مردم با شرایط بسیار سختی روبرو هستند بر این باورم که جریان اصلاحات در ماه های پیش رو جدی تر فعالیت کند. مخالفان نظام اولویت اصلی شأن جریان اصلاحات است و بر این باورند که جریان اصلاحات را از بین ببرند و هدفشان هم این است بخشی از جریان اقتدار طلب نیز همین هدف را در نظر دارد.

*متاسفانه رفتار برخی اصلاح طلبان و برخی فرصت طلبان که لباس اصلاح طلبی می پوشند موجب وارد شدن ضربه هایی به جریان اصلاح طلبی شده اند. مطرح کردن کاندیدای اجاره ای توهین به جریان اصلاحات است چرا که ما نیروهای کارآمدی در جریان اصلاح طلب داریم.

۲۱۶۲۱۶