سیاسی/ بین الملل بنابر گزارش‌ خبرگزاری‌های «رویترز» و «آسوشیتد پرس» به نقل از دستیاران «کامالا هریس» که از برنامه‌های وی مطلع هستند، او فردا دوشنبه، رسماً از کرسی سنای خود استعفا خواهد داد. هریس سال ۲۰۱۶ بعد از فعالیت پنج ساله به عنوان دادستان کل کالیفرنیا، موفق به تصاحب کرسی سنا از این ایالت شد. […]

سیاسی/ بین الملل 6004556aa7fe3_6004556aa7fe5 بنابر گزارش‌ خبرگزاری‌های «رویترز» و «آسوشیتد پرس» به نقل از دستیاران «کامالا هریس» که از برنامه‌های وی مطلع هستند، او فردا دوشنبه، رسماً از کرسی سنای خود استعفا خواهد داد.

هریس سال ۲۰۱۶ بعد از فعالیت پنج ساله به عنوان دادستان کل کالیفرنیا، موفق به تصاحب کرسی سنا از این ایالت شد. او از ماه اوت ۲۰۲۰ به عنوان جفت انتخاباتی بایدن در کنارش رقابت با ترامپ و معاونش پنس را شروع کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، قرار است جای او در سنا را «الکس پادیلا» وزیر داخلی ایالت کالیفرنیا که از هم‌حزبی‌های هریس است، پر کند. «گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا پادیلا را برای پر کردن این کرسی انتخاب کرده و قرار است او دو سال باقی مانده از دوره هریس را در این سمت حضور داشته باشد.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گزارش داده احتمال نمی‌رود هریس سخنرانی خداحافظی در صحن سنا برگزار کند زیرا این مجلس قرار نیست تا نوزدهم ژانویه یعنی یک روز قبل از تحلیف، تشکیل جلسه دهد.

بعد از سوگند خوردن در مراسم تحلیف به عنوان معاون رئیس‌جمهور، هریس در صورت رخ دادن هر اتفاقی برای بایدن ۷۸ ساله جای وی را پر خواهد کرد. او اولین معاون رئیس‌جمهور زن و اولین معاون رئیس‌جمهور ‌سیاه‌پوست و آسیایی آمریکایی این کشور به‌شمار می‌رود.

مراسم تحلیف جو بایدن و کامالا هریس قرار است در شرایطی برگزار شود که بعد از حمله هواداران ترامپ به کنگره، اکثر خیابان‌ها و تقاطع‌های واشنگتن شاهد حضور پر رنگ نظامیان و نیروهای امنیتی است.

بر اساس گزارش‌ها، سرویس مخفی آمریکا که مسئول برقراری امنیت کامل مراسم تحلیف بایدن است، طرح‌هایی برای اعمال محدودیت‌های دسترسی به برخی نقاط را اعلام کرده است. علاوه بر بسیج شدن ۲۰ هزار نیروی گارد ملی، خیابان‌های اطراف کنگره نیز بسته شده و سیم‌های خاردار بر بالای فنس‌های کشیده شده در دور تا دور محل بر‌گزاری تحلیف یعنی در «کپیتول هیل» (کنگره)، نصب شده‌اند.

«موریل بوئر»، شهردار واشنگتن نیز روز جمعه به خبر‌نگاران گفت که به دلیل حمله هواداران ترامپ به کنگره و آنچه که وی یورش «افراطی‌های سفیدپوست» خوانده، اقدامات امنیتی در واشنگتن دی‌سی حتی بعد از مراسم تحلیف نیز ادامه خواهند داشت.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نیز با اشاره به حمله طرفداران ترامپ به کنگره و گسیل نظامیان آمریکایی به پایتخت برای تأمین امنیت مراسم تحلیف بایدن در روز چهارشنبه نوشت: واشنگتن‌ دی‌سی به شهری تبدیل شده که گویی برای جنگ آماده می‌شود.

در همین حال بنابر گزارش‌ها، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب این کشور، کاخ سفید را ترک می‌کند.

وی اعلام کرده در مراسم تحلیف بایدن شرکت نخواهد کرد و برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی کرده بودند که مستقیماً به «مارا لاگو» عمارت شخصی خود در ایالت فلوریدا می‌رود.

.
.
منبع : خبرفوری