سیاسی/ مجلس نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ وزیر امور خارجه به سوال نماینده مردم مشهد و کلات قانع نشدند. در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، سوال ملی نماینده مشهد از وزیر امور خارجه در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و نمایندگان بعد از شنیدن سخنان وزیر و «جواد کریمی قدوسی» با ۵۵ […]

سیاسی/ مجلس 600672b0738ef_2021-01-19_09-18 نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ وزیر امور خارجه به سوال نماینده مردم مشهد و کلات قانع نشدند.

در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، سوال ملی نماینده مشهد از وزیر امور خارجه در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و نمایندگان بعد از شنیدن سخنان وزیر و «جواد کریمی قدوسی» با ۵۵ رای موافق سخنان ظریف، ۱۷۳ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع، عدم قانع نشدن خود را اعلام کردند.

ابتدا «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست در گزارش این کمیسیون برای طرح سوال ملی گفت: سوال ملی «کریم قدوسی» از وزیر امور خارجه درباره علت تلاش برای مذاکره با آمریکا سه هفته بعد از شهادت سردار سلیمانی است که به علت عدم حضور وزیر امور خارجه درکمیسیون برای پاسخ به این سوال، سوال مذکور ملی محسوب شده و برای ایفاد در صحن علنی مطرح می‌شود.

در ادامه «محمد جواد ظریف» در سخنانی ابتدا با عذرخواهی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای عدم حضور در کمیسیون گفت: ابتدا لازم است دلیل عدم حضور خود را عرض کنم که همزمان با نشست کمیسیون، اجلاس وبیناری سران آستانه بود که مجبور بودم در این جلسه حاضر شوم.

وزیر امور خارجه افزود: هدف سیاست خارجی مقابله با سیاست‌های آمریکا و رقبا است و ابزار در اختیار وزیر امور خارجه، مذاکره و مصاحبه است و ابزار دیگری در اختیار نداریم. البته خوشحالیم که امروز که روز آخر دولت منحوس «دونالد ترامپ» توانستیم با همین ابزار ترامپ را شکست دهیم. البته شکست فشار حداکثری ترامپ علاوه بر دیپلماسی کشور، مقاومت ملت ایران است.

ظریف در ادامه گفت: ملاقات بنده نه یک هفته بعد از سردار سلیمانی بود بلکه یک سال و نیم قبل برای آزاد کردن یک سلیمانی دیگر بود و آن دکتر سیلمانی بود. فرد ملاقات کننده یک همراه داشت که بعد مشخص شد که ۱۰سال پیش در رژیم صهیونیستی بوده است. گناه من این بود که برای آزاد کردن ایشان باید با افرادی مذاکره می کردیم که هیچ از آنها خوشم نمی آمد.

وی ادامه داد: بنده همچنین با جان کری یا صدام مذاکره کردم اما مگر از این مذاکره بنده خوشم می آمده است.

«جوادکریمی قدوسی» نیز به عنوان نماینده سوال کننده در این باره گفت: امروز همزمان با نامه سیاسی الهامی امام به اتحاد جماهیر شوروی سابق است که امام خبر از متلاشی شدن این اتحاد است و امروز نیز آمریکا زیر چکمه های دشمنان است.

وی افزود: زمانی که از رهبر معظم انقلاب سوال شد که بین «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ» کدام را برای ریاست جمهوری آمریکا ترجیح می دهید که رهبری فرمودند هر دو خوب هستند زیرا هر کدام که رییس جمهور شوند تا ۴ سال دیگر آمریکا دچار مشکلات عدیده ای خواهدشد.

نماینده مردم مشهد گفت: این همان آمریکایی است که شما در روزهایی آغازین گفتید که آمریکا می تواند با یک بمب کشور را فلج کند. از طرفی شما یک هفته بعد از شهادت سردار سلیمانی با افسر برتر رژیم صهیونیستی دیدار کردید.

نماینده مردم مشهد در ادامه گفت: برجام مرد و این مجلس انقلابی برجام را با قانون انقلابی آن را دفن کرد. همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه نماز جمعه گفتند که جنتلمن های آمریکایی همان تروریست ها فرودگاه بغداد هستند.

ادامه دارد…

.
.
منبع : خبرفوری